به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مصطفی نجفیان روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان و مدیران شهرستان سنندج افزود: در راستای کنترل پیک بار و انرژی مصرفی در فصل پیک سایی برنامه های متنوعی در بخش های بهره برداری، مشترکین و مدیریت مصرف هدفگذاری می شود و با اجرای آن سهمیه پیک هر استان که توسط توانیر تعیین می شود، محقق می گردد.
وی اظهار کرد: در همین راستا اجرای برنامه های فنی از جمله جمع آوری لامپ های پرمصرف و غیر استاندارد در بخش تجاری، شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز و استاندارد سازی روشنایی معابر کمک شایانی به تحقق برنامه جامع پیک سایی برای عبور از اوج مصرف در تابستان خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: امسال از سوی شرکت توانیر، سهمیه پیک کاهش مصرف برق استان 20 مگاوات تعیین شده که امید می رود با برنامه ریزی و همکاری شهرستان های تابعه و بویژه مشترکین در موضوع مدیریت مصرف این هدف را تحقق بخشیم.
وی اضافه کرد: ساعات پیک مصرف در استان کردستان از ساعت 20 تا 24 است و تمامی تلاش همکاران این است که با مشارکت مشترکین در تعرفه های مختلف در این ساعات با اعمال برنامه های مدیریت مصرف، خاموشی ناشی از کمبود انرژی اعمال نشود.
نجفیان در ادامه به عملکرد کنتورهای سه تعرفه اشاره کرد و گفت: مشترکین با آشنایی با نحوه کارکرد این کنتورها می توانند ضمن کمک به صنعت برق در هزینه برق مصرفی خود صرفه جویی کنند.
وی افزود: با شروع فصل گرما وسایل سرمایشی پر مصرف در منازل و مراکز تجاری وارد مدار می شوند و انتظار ما از مشترکین این است با رعایت موارد مربوط به وسایل سرمایشی از جمله نصب سایبان روی کولرهای آبی و نیز تنظیم دمای مناسب در کولرهای گازی با صنعت برق در خصوص تأمین برق مستمر و پایدار در ساعات پیک روز همکاری کنند.
مدیر توزیع برق شهرستان سنندج نیز در این جلسه به تشریح عملکرد واحدهای مختلف پرداخت و گفت: در سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری، با وجود تنگناهای مالی، عملکرد برق سنندج در زمینه پیک سایی مطلوب بوده و با ارائه راهکارهای اجرایی درمصرف بهینه انرژی و اولویت بندی برنامه ها، مصارف غیرمنطقی تا حد زیادی کنترل شد.
در استان کردستان بیش از 600 هزار امتیاز برق خانگی، اداری تجاری، کشاورزی و صنعتی واگذار شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.