به گزارش ایرنا، محمد ذاکری چهارشنبه در نشست مدیران واحدهای صنعتی استان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 850 هزار و 855 مگاوات در ساعت برق در استان مصرف شده که این میزان نسبت به همسنجی با پارسال 10 درصد افزایش یافته است.
وی بیان داشت: مهم ترین عامل افزایش مصرف برق در استان، گرمای هوا و افزایش مشترکان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارکرد: ساعت اوج مصرف برق در استان ساعت 13 تا 17 و 19 تا 23 است که با مدیریت مصرف و صرفه جویی پیک بار استان تا یکهزار و 950 مگاوات، تابستان امسال بدون خاموشی سپری می شود.
ذاکری اضافه کرد: حدود 30 درصد پیک بار استان در بخش صنایع بزرگ و پنج درصد در صنایع متوسط و کوچک بوده که همین میزان در صنایع کوچک و متوسط قابل کنترل و مدیریت است.
وی بیان داشت: کشور ما در استفاده از انرژی آمار قابل تاملی دارد به گونه ای که ما حدود 10 برابر کشورهای توسعه یافته انرژی مصرف می کنیم که اگر بخواهیم به بهره وری انرژی در این بخش بی توجه باشیم امکان رقابت در بازارهای جهانی را نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارکرد: در حال حاضر فروش انرژی به مشترکان فقط یک سوم هزینه های تولید را پوشش می دهد که بقیه آن از طریق اعطای یارانه جبران می شود.
ذاکری با تاکید بر استفاده بیشتر از منابع انرژی در بخش صنایع گفت: انرژی زیرساخت توسعه صنعت و اقتصاد کشور است که بهره وری و استفاده بیشتر از ظرفیت منابع، اساس توسعه است.
وی ادامه داد: چگونگی دسترسی، قابلیت اطمینان دسترسی و کیفیت دسترسی به منابع انرژی از موضوعات مهمی است که روش استفاده از آنها در رشد بهره وری تاثیر مستقیم دارد.
وی به طرح ذخیره عملیاتی اشاره کرد و افزود: در این بخش واحدهای تولیدی می توانند در ساعت های مشخصی 20 درصد بار مصرفی خود را کاهش داده و از تسهیلات شرکت توزیع برق برخوردار شوند.
هرمزگان 630 هزار مشترک برق دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.