فرزاد سردارزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان 350 مورد بازرسی به صورت مستقل و گشت مشترک انجام شده است اظهار کرد: در این مدت تاکنون 60 پرونده گرانفروشی و کم فروشی در شهر سنندج شناسایی شده است.
وی افزود: این تخلفات عمدتا مربوط به رستوران ها، مرغ فروشی ها، قصابی، شیرینی فروشی و نانوایی بوده و ارزش ریالی این تخلفات، 407 میلیون و 991 هزار و 870 ریال بوده است.
وی اظهار کرد: طبق قیمت مصوب شده کمیسیون نظارت تنظیم بازار، قیمت گوشت درجه یک 34 هزار تومان تعیین شده اما اکثر قصابی ها در ایام رمضان گوشت را با قیمت 38 هزار تومان فروخته اند.
سردارزاده افزود: قیمت مصوب سنگدان و جگر بسته بندی شده در مرغ فروشی ها حدود 2 هزار تومان تعیین شده است، اما مراکز عرضه و فروش جگر و سنگدان بسته بندی شده مرغ را تا قیمت 2 هزار و 500 تومان و سه هزار تومان فروخته اند.
وی با اشاره به اینکه در فرورین و اردیبهشت امسال 58 مورد گرانفروشی قصابی در بازار گزارش شده است گفت: در بازرسی های انجام شده از سوی بازرسان صنعت و معدن این تخلفات پیگیری و مورد رسیدگی قرار گرفته و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
وی افزود: در طول ایام ماه مبارک رمضان 350 بازرسی در سطح بازار ا استان انجام شده و 60 مورد تخلف شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان الگوی غذایی مردم تغییر می کند، گفت: تقاضای خرید برخی کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، برنج و خرما و زولوبیا افزایش می یابد اما برخی از بازارایان سوء استفاده می کنند و اقدام به گرانفروشی و کم فروشی می کنند.
سردارزاده افزود: قیمت تعیین شده بهترین نوع بامیه و زولوبیا 10 هزار و500 تومان است اما برخی شیرینی فروشی ها زولوبیا را با قیمت 11 هزار تومان فروخته اند.
وی همچنین گفت: قیمت مرغ منجمد 6 هزار و 930 تومان است اما در ایام رمضان برخی مرغ فروشی ها مرغ را تا قیمت هفت هزار و 30 تومان فروخته اند.
وی برخورد قاطعانه با متخلفین اقتصادی را نیازمند مشارکت و همراهی مردم دانست و افزود: گرانفروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت تخلف محسوب می شود در صورتی که مردم درباره قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره سامانه 124 صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند.
در ماه مبارک رمضان تاکنون 630 تُن برنج، 995 تُن شکر، 41 تُن گوشت قرمز منجمد و 420 تُن مرغ منجمد در استان کردستان توزیع شده است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.