محمد رضا طلایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، 30 غرفه عرضه کننده مستقیم میوه شب عید در نقاط مختلف شهرقم جانمایی شده اند و این غرفه ها کار خود را از هفته گذشته با توزیع پرتقال های شهرستان جیرفت که کیفیت بسیار مطلوبی دارد آغاز کردند.
وی بیان کرد: از امروز ( شنبه 28 اسفندماه)، توزیع سیب و پرتقال های وارداتی که در سردخانه ها نگهداری می شده اند نیز آغاز شده، این محصول ها دارای کیفیت مناسبی هستند و استقبال شهروندان از آن ها خوب بوده است.
وی ادامه داد: تلاش شده است جانمایی غرفه های عرضه کننده میوه به نحوی باشد که همه همشهریان در مناطق مختلف شهر به آن ها دسترسی داشته باشند و بتوانند به آسانی مایحتاج خود را تامین کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاوری قم با بیان این که قیمت این محصولات به صورت مناسبی تعیین شده است، گفت: پرتقال های داخلی در این غرفه ها 30 هزار ریال، پرتقال های خارجی 39 هزار ریال و سیب نیز 33 هزار ریال تعیین شده است.
وی با اشاره به این که هدف از عرضه مستقیم میوه رسیدن بازار به قیمت تعادلی است، افزود: عرضه این محصولات محدودیتی ندارد و به اندازه کافی برای استان تعیین شده است، بنابراین شهروندان نگرانی از عدم دسترسی به آن ها نداشته باشد.
وی ادامه داد: تا کنون شکایتی از کیفیت محصولات عرضه شده در غرفه ها گزارش نشده است، اما در عین حال ماموران تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تا پایان تعطیلات و فعالیت غرفه ها به صورت مستمر بر نحوه ارائه این محصولات نظارت می کنند.
طلایی گفت: به غیر از میوه برای سایر محصولات اساسی مورد نیاز مردم از جمله برنج، روغن و شکر نیز اقدام های لازم انجام شده است، در همین رابطه یکهزار و 500 تن برنج تاکنون در استان قم توزیع شده است، همچنین بسترهای مورد نیاز برای توزیع گوشت دام و مرغ گرم مورد نیاز شهروندان فراهم شده و این محصولات به صورت روزانه در فروشگاه های استان توزیع خواهد شد تا ارزاق مورد نیاز مردم به آسانی در اختیار آن ها قرار گیرد.
وی بیان کرد: همه غرفه های توزیع کننده میوه شب عید موظف به نصب بنر شماره تماس شکایات هستند و مردم می توانند شکایت های خود را از این طریق پیگیری کنند، همچنین شهروندان در صورت خراب بودن میوه ها می توانند آن را به فروشنده تحویل دهند و میوه سالم را به عنوان جایگزین دریافت کنند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.