فرزاد سردار زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس از 6 تا 11 خرداد جاری در مجموع 2 هزار و 186 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار انجام شده است.
وی با اشاره به کشف 95 مورد تخلف در این بازرسی ها اظهار کرد: در این رابطه 73 فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.
سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه عمده این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بوده است گفت: در این پرونده ها در مجموع 99 میلیون و 921 هزار و 850 ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
به گفته وی در این مدت از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان، 108 مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 38 مورد تخلف احراز و در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
سردار زاده تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت واحدهای مختلف صنفی، مراتب را با شماره تلفن 124 و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان، گزارش دهند.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.