به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا سید احمد سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته سرواباد رعایت حقوق همسایگان را از تاکیدات دین مبین اسلام و بزرگان دین برشمرد و گفت: از مهمترین مسائل و موضوعاتی که در روز قیامت از انسان سوال می شود، بحث حقوق همسایه است.
وی ادامه داد: رعایت حقوق همسایه به اندازه ای است که از بزرگان دین نقل شده که همسایه از همسایه ارث و میراث می برد بنابراین رعایت حرمت و حقوق همسایه بر مسلمانان امری ضروری است.
امام جمعه سروآباد اضافه کرد: انسان مسلمان باید با همسایه خود مهربان و رئوف باشد و در همه امورات، در سختی و شیرینی زندگی با همسایه خود همراه باشد و از آزار و اذیت همسایه خودداری و دوری کند.
وی با بیان اینکه انسان مسلمان نباید با نا اهلان و بدکاران همسایه شود، افزود: انسان قبل از خرید خانه باید از همسایه خود باخبر باشد و بداند که همسایه او چه کسی است بعد اقدام به خرید آن خانه کند.
وی گفت: نیکی کردن در حق همسایه رضایت خداوند را در پی دارد و در روز قیامت باعث رستگاری انسان می شود و در مقابل آزار و اذیت همسایه موجب خشم و عذاب سخت الهی خواهد شد، بنابراین انسان مسلمان باید بداند که حق همسایه بسیار سنگین است.
ماموستا سجادی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت امام (ره) اظهار کرد: چهاردهم خرداد هر سال یادآور مصیبت سخت و دردناک ملت ایران است، روزی که امام (ره) رهبر کبیر انقلاب به ملکوت اعلا پیوست.
وی با بیان اینکه ملت ایران با رهبری خمینی کبیر (ره) برای همیشه از چنگال طاغوت و ظلم و ستم دشمنان رهایی یافت، ادامه داد: راه و هدف حضرت امام (ره) برای همیشه در تاریخ ماندگار است و یاد ایشان در دل همه ملت ایران تا ابد زنده است و ملت ایران اسلامی هیچ وقت فداکاری، ایثار و بلند همتی این بزرگ مرد آزاده جهان را فراموش نمی کنند.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کلیومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.