رئیس حوزه هنری بیجار روز چهارشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای ضرورت آشنایی هنرمندان شهرستان بیجار با آثار برتر ایران و جهان و عدم امکان اجرای عمومی این آثار و به منظور بالا بردن دانش و آگاهی هنرمندان تئاتر استان در قالب سلسله نشست های آموزشی، مجموعه ای از آثار برتر ایران و جهان در طول سال به نمایش در آمده و پس از نمایش مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.
حسین زنجانی افزود: در این راستا نمایش' ننه دلاور و فرزندانش' اثر' برتولد برشت' به کارگردانی امیر دژاکام ساعت 17:30 امروز 10 خرداد برای علاقه مندان به نمایش در آمده و توسط هنرمند توانمند بیجار 'جعفر ولدخان' و دیگر هنرمندان حاضر در کارگاه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
وی با دعوت از علاقه مندان جهت حضور در این برنامه افزود: در قالب کارگاه های آموزشی سلسله نشست های ویژه نقد شعر و داستان و نقد فیلم های کوتاه مطرح ایران وجهان نیز در دستور کار قرار گرفته که اولین برنامه آن هفته گذشته در بخش داستان و فیلم کوتاه برگزار شد.
به گفته وی هم اکنون هنرمندان توانمندی از شهرستان بیجار در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر بوده و به عنوان چهره های شاخص و تأثیرگذار در کشور مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می توان به فرهاد اصلانی، سعید آقا خانی، محمود دینی، احمد رمضان زاده، مریم ذاکر، علی اکبر نوربخش، کاظم نوربخش، ابوالقاسم کوشا و شهره قمر اشاره کرد.
رئیس حوزه هنری بیجار ابراز امیدواری کرد با افتتاح سینما آزادی این شهرستان که همزمان با عید سعید فطر فعالیت خود را آغاز می کند بسیاری از این نشست ها در این سینما برگزار شده و ظرفیت های فرهنگی وهنری بیجار گسترش پیدا می کند.
نمایشنامه 'ننه دلاور و فرزندان او' از معروف ترین نمایشنامه‌های 'برتولد برشت' شاعر و نمایشنامه نویس آلمانی است و این اثر را از مطرح ترین نمایشنامه‌های ضد نازیسم و ضدفاشیسم برشت می‌دانند، هر چند که قصه آن به چند قرن قبل تر و زمان جنگ‌های 30 ساله 1618 تا 1648 بازمی‌گردد.
ننه دلاور سرگذشت زنی به نام 'آنا فیرلینگ' که ننه دلاور نامیده می‌شود است، زنی طماع و مکار و حیله گر است که سعی می‌کند در طول جنگ از اوضاع نابسامان حداکثر استفاده را کرده و به همراه دخترانش منفعت مالی کسب کند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.