فرماندار مریوان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه گفت: محرومیت زدایی از مهمترین دستاوردهای زکات است.

به گزارش ایلنا، محمد شفیعی با بیان اینکه شهرستان  مریوان همواره در مسائل و موضوعات دینی و اعتقادی و موضوع  زکات در طول 5 سال گذشته در کشور به عنوان شهر برتر زکات  زبانزد  خاص و عام  پیش قدم بوده، اظهار داشت: امیدواریم در شورای زکات شهرستان سیاست‌گذاری مناسبی همراه با جذابیت‌های لازم انجام شود تا رکود پرداخت زکات که در سال 95داشته‌ایم جبران شود.

وی با بیان اینکه ‌آشنایی مردم و روستاییان با فواید و تأثیرات زکات  از سوی مبلغان دینی و زکات موجب احیای گسترده‌تر این فریضه دینی می‌شود، افزود: بایستی برای فرهنگسازی و ترویج فرهنگ زکات در جامعه و شهرستان مریوان  از شیوه‌های جذاب استفاده کرد که  شفاف سازی و رسانه‌ها نیز در این خصوص می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

فرماندار شهرستان مریوان رکود پرداخت زکات در مریوان در سال گذشته  را به عنوان تهدید بزرگی نام برد و افزود: برای پرداخت‌ زکات در مریوان از سوی مردم ، باید اعتماد سازی لازم و شفاف سازی از سوی دستگاه‌های اجرایی، روحانیان و مبلغان زکات و کمیته امداد صورت بگیرد.

شفیعی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم درباره اهمیت زکات در جامعه اسلامی تصریح کرد: مجموعه ادارات شهرستان بویژه  روحانیان مبلغ و همه دستگاه‌های اداری ‌که در بین مردم ارتباط و جایگاه مناسبی دارند آماده همکاری با شورای زکات شهرستان در این باره شوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.