به گزارش ایرنا در این کارگاه یک روزه رئیسان بیمارستان های آموزشی ، مدیران داخلی و خدمات پرستاری بیمارستان ها، مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه و مسئولین فوریتهای پزشکی شهرستان های استان حضور داشتند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این کارگاه از استقرار بالگرد آمبولانس فوریت های پزشکی در دانشگاه خبر داد و گفت: راه اندازی پایگاه هوایی اورژانس استان کردستان از مصوبات و تصمیمات سازمان اورژانس هوایی کشور است.
دکتر هومن قصری افزود: هم اکنون مقدمات و زمینه استقرار آمبولانس هوایی در استان فراهم شده و این پایگاه در آینده نزدیک راه اندازی می شود و تاکنون حدود 150 میلیون تومان برای تجهیز و راه اندازی آمبولانس هوایی تخصیص یافته است.
به گفته وی، نحوه اخذ پذیرش از اورژانس هوایی کشور، شرایط اعزام بیماران و موارد مربوط به خدمات اورژانس هوایی کشور از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه است.
این کارگاه به همت مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و معاونت درمان دانشگاه با حضور 100 نفر از مسئولین برگزار گردید.

** ششمین آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد
ششمین آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام این مطلب گفت: این آزمون شامل 16 ایستگاه بوده که از این تعداد، 13 ایستگاه مربوط به مهارت های عملی و سه ایستگاه نیز در حالت استراحت بود.
دکتر بهرام نیکخو افزود: تعداد شرکت کنندگان در این آزمون 27 نفر بود و به کسانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهینامه مهارت های بالینی پایان دوره پزشکی عمومی اعطاء می شود.
به گفته وی، ارائه این گواهینامه از سال 1394برای کلیه فارغ التحصیلان شرکت کننده در دوره دستیاری الزامی است.
وی افزود: سوالات آزمون بصورت متمرکز از طرف دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت طراحی و در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است و یک ناظر وزارتخانه و یک ناظر قطب آمایش3، بر مراحل انجام آزمون نظارت داشت.
این آزمون چهار بار در سال بصورت فصلی و در صورت وجود دانشجوی در حال فارغ التحصیل در دانشگاه برگزار می شود.
دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال 1371 از تجمیع دانشکده های پزشکی و پرستاری مامایی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارتقاء پیدا کرد.
در حال حاضر این دانشگاه دارای هفت معاونت و 5 دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی ،پرستاری و مامایی است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.