به گزارش ایرنا، محمد سلیمانی روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی، نظامی و بسیجیان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه افزود: آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد1361 پس از 578 روز اشغال به عنوان مهم ترین هدف عملیات در دوره دفاع مقدس انجام گرفت.
به گفته وی در جریان عملیات بیت المقدس حدود 16هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین 19 هزار نیروی عراقی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.
سلیمانی افزود: عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگترین و استراتژیک‌ ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس است که طی چهار مرحله مختلف نهایتا منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد شد.
وی سربلندی امروز را حاصل زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا دانست و گفت: امروز هم باید فرهنگ شهادت و روحیه شهادت طلبی باید بیش از پیش ترویج داده شود چرا که زنده بودن ما وابسته به نام شهدای انقلاب اسلامی است.
به گفته این مسئول آنچه در مقابل استکبار جهانی قرار گرفت ایمان رزمندگان بود که با کمترین امکانات در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قروه افزود: امروز عزت و سربلندی ما به برکت خون شهیدان است و شهدای انقلاب اسلامی با تقدیم کردن جان های خود ما را سربلند ساختند و عزتی یافتیم که امروز در جهان جزء امن ترین کشورها هستیم و این به برکت خون شهیدان بوده است.
وی تاکید کرد: ملت شریف ایران با حضور معنادار خودشان در پای صندوق های رای حماسه آفریدند و به جهانیان نشان دادند از این مرز و بوم دفاع می کنند.
سلیمانی با اشاره به اینکه انتخابات بی نظیر در کمال امنیت و آزادی برگزار شد افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی اعتراف کردند حضور گسترده مردم دموکراسی به معنای واقعی کلمه است که در کشور با برگزاری انتخابات تحقق یافت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه گفت: روز سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی است و دلیل نامگذاری این روز بزرگ به نام مقاومت ایثار و پیروزی این است که ملت بزرگ ایران، شهدا و رزمندگان و بسیجیان با دست های خالی و با کمترین امکانات خرمشهر را در سال 61 از اشغال متجاوزان نجات دادند.
سرهنگ سعید شعبانی افزود: اهمیت سوم خرداد و عملیات بیت المقدس به این دلیل است که از منظر امام خمینی(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.
به گفته وی فرماندهان عراقی و مسئولین عراقی در اعترافات خود اذعان کرده اند که این ما نبودیم که در خرمشهر شکست خوردیم بلکه این تمام دنیا بود که در خرمشهر شکست خورد.
سرهنگ شعبانی گفت: اگر سایه جنگ و تهدید از سر کشور و ملت بزرگ ایران برای همیشه برداشته شده است این موضوع مدیون و مرهون فداکاری ها و ایثارگری های شهدا در مقطع دوران دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: امروز ایران اسلامی با توجه به حضور حداکثری مردم در انتخابات اخیر وارد عرصه جدیدی شده است و مسئولان و دولتمردان کشور باید با الگوگیری و الگوبرداری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با بسیج همه امکانات باید به دنبال حل مشکلات کشور در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند و شاهد موفقیت روز افزون و اقتدار و عزت بیشتر نظام اسلامی در سال های آتی باشیم.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صاحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.