به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر فخری روز چهارشنبه درجلسه تجلیل از فرزندان شهدای شاغل در شهرداری سنندج با اشاره به تعبیر امام(ره) مبنی بر اینکه، خرمشهر را خدا آزاد کرد افزود: تعصب و شجاعت رزمندگان در سوم خرداد سال 61 هیچگاه از اذهان مردم شهید پرور ایران پاک نخواهد شد.
وی با بیان اینکه رزمندگان ایران اسلامی با تمام توان از آب و خاک کشور دفاع کرده و جان خود را در این را فدا کردند اظهار کرد: فرزندان شهدا یادگاران ارزشمند شهیدان هستند از این رو باید از جنبه های مختلف برای جامعه الگو باشند.
شهردار سنندج بیان کرد: نقش فرزندان شهدا در این برهه از زمان بسیار کلیدی و حیاتی است و باید عمل و رفتار آنها در جامعه به گونه ای باشد که هیچگونه ابهام را از خود بر جای نگذارند و جایگاه ارزشمند خود را در جامعه حفظ کنند.
وی افزود: بسیاری از صنحه های جنگ برای مردم خاطره است ولی برای رزمندگانی که هشت سال در جهبه های حق علیه باطل از این آب و خاک دفاع کردند یک حس غیر قابل توصیف است.
مشاور امور ایثارگران استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه خرمشهر نماد مقاومت و ایثار است افزود: جامعه مدیران ما 2 طیف هستند مدیرانی که در زمان جنگ در جبهه حضور داشتند و غالبا این مدیران ارزش و جایگاه ایثارگران را به خوبی حس می کنند.
علیشاهی اظهار کرد: دسته دوم مدیرانی هستند که در زمان جنگ در جبهه حضور نداشتند لذا باید ارزش و جایگاه واقعی ایثارگران و فرزندان شهدا را برای آنها تبین کرد.
وی تاکید کرد: مدیران باید به کارهای جهادی اعتقاد داشته باشند و ارزش و جایگاه خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران را درک کنند.
مشاور امور ایثارگران استاندار کردستان همچنین در این جلسه از شهردار سنندج بخاطر اجرایی کردن تمامی مصوبات امور ایثارگران تقدیر کرد.
در ادامه از فرزندان شهدای شاغل در شهرداری سنندج تجلیل شد.
35 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخمیان بعثی آزاد شد.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.