به گزارش ایرنا، سیدمهدی فرشادان در پیامی درگذشت این شخصیت مبارز کُرد و از چهره های سیاسی کردستان عراق را تسلیت گفته که متن پیام وی بدین شرح است؛
خبر درگذشت کاک نوشیروان مصطفی و فقدان این سیاستمدار کُرد در عرصه سیاسی کرردستان عراق، موجب تأثر و تأسف شد.
نام کاک نوشیروان مصطفی، تداعی‌کننده مبارز، نویسنده، مبارزه با دیکتاتوری صدام، استقلال سیاسی و ساده زیستی این سیاستمدار کورد است.
اینجانب ضمن تسلیت به خانواده کاک نوشیروان مصطفی، بازماندگان، کادر رهبری و پیشمرگان جنبش تغییر، مقامات سیاسی و همه مردم اقلیم کردستان عراق، از خداوند متعال برای ایشان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.
اواخر اردیبهشت ماه نوشیروان مصطفی بنیانگذار و رهبر جنبش تغییر در سن 73 سالگی و در شهر سلیمانیه به علت بیماری درگذشت.
وی در سال 1967 به عضویت دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی) شاخه سلیمانیه درآمده و در سال 1969 صاحب امتیاز نشریه 'رزگاری' شد.
نوشیروان مصطفی یکی از بنیانگذاران اتحادیه میهنی کردستان و دبیرکل حزب کومله رنجبران بوده است.
وی از جمله کسانی است که دست به تاسیس شاخه اصلاحات در حزب اتحادیه میهنی زده و تا سال 2006 به عنوان معاون دبیرکل در این حزب فعالیت کرده است.
سال 2006 نوشیروان مصطفی از ادامه فعالیت در اتحادیه میهنی کنار کشیده و در سال 2009 با شرکت در انتخابات اقلیم کردستان به تشکیل لیست جنبش تغییر اقدام کرد.
از وی چندین کتاب در زمینه های سیاسی، تاریخی و ادبی به جای مانده است.
به مناسبت در گذشت این شخصیت سیاسی کُرد ساکن اقلیم کردستان که در مبارزات کُردها علیه رژیم بعثی فعالیت چشمگیر و مؤثری داشت تعداد زیادی از شخصیت ها و مسئولان کشورمان پیام های تسلیتی را صادر کردند.
3020/6108
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشادهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.