به گزارش ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه در آیین گشایش مرکز خانواده وزنان سرپرست خانواده در کرج با اشاره به اینکه رویکرد سازمان بهزیستی طی چند سال گذشته به سوی توانمند سازی بخصوص توانمند سازی زنان سرپرست خانواده پیش رفته، اظهار داشت:این کار با هدف ارایه خدمات بهتر به گروه های در معرض ٱسیب است تا بتوانند استقلال اقتصادی و عزت نفس بیشتری پیدا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیل فرایند فرزند خواندگی اشاره و تصریح کرد: طی سه سال اخیر اقدامات موثری برای تحقق این امر انجام شده است.
مسعودی فرید ادامه داد: اکنون 10 هزار کودک در 590مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی و 14هزار و 500 کودک نیز در خانواده جایگزین تحت مراقبت قراردارند.
وی با اشاره به اینکه لازم است بر روی فرزند خواندگی کار بیشتری شود، تاکید کرد: باید به سمتی برویم که مردم علاوه بر نوزادان به سمت کودکان با سن های بالاتر نیز گرایش پیدا کنند تا تعداد کودکان در مراکز نگهداری بهزیستی کاهش یابد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به افزایش 30درصدی میزان فرزند خواندگی در سال های 94و95 اشاره و افزود:یک هزار و 400 کودک سال گذشته در کشور تحت فرزند خواندگی قرار گرفتند.
مسعودی فرید در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش مستمری افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت با توجه به رویکرد سازمان بهزیستب مبنی بر توانمند سازی در سال گذشته 15درصد از افراد به دلیل اشتغال و افزایش سطح تحصیلات از حمایت های مستقیم این سازمان خارج شدند.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.