محمدحسین محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر بانه در زمینی به مساحت 6.7 هکتار و با هزینه 200 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و فرآیند تصفیه در این مجموعه از نوع لجن فعال با هوادهی گسترده بوده و هم اکنون توان تصفیه 16 هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز را دارد.
وی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر بانه از جمله پروژه های مهم استان بوده و حاصل سالها تلاش همکاران این مجموعه و حمایت مسئولان استانی است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: یکی از زیربناهای توسعه، تأمین بهداشت و حفاظت از محیط زیست در کشور است و شرکتهای آب و فاضلاب در این زمینه رسالت خطیری برعهده دارند و آبفای کردستان در سالهای اخیر پروژه‌های مهمی در این راستا اجرا کرده است.
وی بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر بانه به عنوان پنجمین تصفیه خانه فاضلاب استان نیز با همین هدف در مدار بهره برداری قرار گرفت و نقش زیادی در بهداشت و حفظ محیط زیست شهر و شهرستان بانه دارد.
محمدی افزود: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده قرار است برای شهرهای کوچک شهرستان بانه نیز که هنوز شبکه‌های آنها احداث نشده است تا حدود 2 سال آینده این شبکه‌ها نیز احداث شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.