به گزارش ایرنا، معومه ابتکار روز پنجشنبه در شورای اداری آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید برنامه های ملی و استانی برای حفاظت از محیط زیست وجود دارد.
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف برای رسیدن به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست دستاوردهای قابل قبولی دارد و گامهای مهمی در این زمینه برداشته شده است که نشان از پیشرفت برنامه هاست.
ابتکار اظهار کرد: گامهای مهم و قابل توجهی در راستای حفظ محیط زیست در این استان برداشته شده که از جمله آنها افزایش تعداد روزهای هوای پاک در تبریزو توزیع بنزین یورو چهار است.
وی گفت: در سطح ملی نیز تلاش می شود تا تعداد روزهای هوای آلوده کاهش و تعداد روزهای هوای پاک افزایش یابد.
معاون رئیس جمهوری افزود: دکتر روحانی موضوع هوا را یکی از برنامه های خود اعلام کرده بودند و در عمل نیز بخش مهمی از وعده رییس جمهوری در موضوع بهبود کیفیت هوا تحقق یافت و امروز در مسیر درستی پیش می رویم.
وی اظهار کرد: در خصوص دریاچه ارومیه به عنوان یکی از وعده های دکتر روحانی، تلاش برای جلوگیری از مرگ دریاچه بر اساس مطالعات علمی بود؛ امروز با تلاش همه مسئولان و دستگاه های مرتبط شاهد این هستیم که دریاچه روند رو بهبودی را طی می کند و کارهای بزرگی در دست اجراست.
ابتکار اضافه کرد: سازگاری بخش کشاورزی با محیط زیست و تغییر اقلیم در سطح ملی دنبال می شود و در این استان نیز گامهای خوبی برداشته شده است.
وی ادامه داد: اگر این فعالیت ها نبود، دریاچه امروز کانون بحرانی گرد و غبار و نمک و بیشترین هدف این کانون گردغبار شهر تبریز بود و بیشترین آسیب را داشت؛ اقدام صحیح و اصولی و علمی دولت یازدهم گام های اثربخشی در این ارتباط داشته است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: مساله محیط زیست موضوع تک بخشی نیست و بحث طبیعت گردی و نگاه به صنایع سبز اهمیت بسیار زیادی دارد از این رو برای ترویج مشاغل سبز که با اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد، گام های مهمی برداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد سبز اقتصادی است که رشد دارد ولی تخریب محیط زیست، آلودگی هوا، آب و خاک ندارد؛ از این دیدگاه بخش کشاورزی باید رشد کند ولی نه به قیمت نابودی دریاچه ارومیه؛ بخش اقتصادی هم باید رشد کند ولی نه به قیمت آلودگی هوای تبریز.
ابتکار با بیان اینکه امانت دار محیط زیست هستیم و باید برنامه ریزی صحیح در این زمینه انجام شود، گفت: ارسباران یکی از مناطق کم نظیری است که بر اساس ارزیابی های بین المللی دارای تنوع زیستی بسیار بالاست و برای حفاظت از این سرمایه برنامه داریم.
وی تاکید کرد: باید ذخایر طبیعیت به درستی حفاظت شود و ضروری است مدیریت مشارکتی به کمک مردم و جوامع محلی داشته باشیم.
وی با اشاره به انتخابات پیشرو گفت: دولت در اجرای سالم و آرام و آزاد انتخابات مسئولیت دارد و امیدوارم همه بخش ها بر اساس دستور العمل کمک کنند تا انتخابات با حضور و مشارکت گسترده مردم برگزار شود و آینده ای روشن و سرشار از امید برای کشور رقم بخورد.
در این مراسم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط کشور از استاندار اذربایجان شرقی به عنوان استاندار زیست محیطی کشور تقدیر کرد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.