به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مجتبی اسکندری این مطلب را اعلام کرد و با اشاره به ضرورت توجه به بحث مدیریت پسماند در شهرها، گفت: تحقق این مهم می تواند مدیریت شهری را در توسعه امور زیربنایی یاری دهد.

این مسئول، برنامه ریزی اصولی جهت جمع آوری پسماندها و پیش بینی طرحی جامع برای بازیافت زباله ها را از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در مدیریت پسماند ذکر و عنوان کرد: خوشبختانه این موارد در اولویت کاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج قرار گرفته و اقدامات اخیر شاهدی بر این مدعی است.

وی یکی دیگر از گام های مهم و اساسی در مدیریت اصولی پسماند را، مکان یابی مناسب جهت دفع زباله های شهری و نخاله های ساختمانی برشمرد و گفت: در این زمینه نیز سازمان مدیریت پسماند اقداماتی انجام داده است که از جمله این اقدامات می توان به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص انتقال مرکز دفن حلقه دره به محلی دور از محل زندگی مردم اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در تشریح انتقال مرکز دفن حلقه دره عنوان کرد: این سایت زمانی ساخته شد که در اطراف آن هیچ منطقه مسکونی وجود نداشت اما با افزایش جمعیت و تشکیل شهرک هایی در نزدیکی سایت حلقه دره بوی زباله ها موجب آزار شهروندان ساکن در این شهرک ها می شد، در همین راستا سازمان اقدام به انتقال مرکز حلقه دره به محلی دور از مکان زندگی شهروندان کرده است و این امر در آینده ای نه چندان دور محقق می شود.

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم تفکیک زباله ها از مبدا اشاره و بیان کرد: ضرورت این موضوع با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی همچنین توجه به محیط زیست که امروزه وظیفه اصلی مسئولان است به شدت احساس می شود.

این مسئول در خصوص اقدامات اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در زمینه تفکیک پسماندهای خشک از مبدا به آموزش های سازمان در مدارس، آپارتمانها و ادارات اشاره و بیان کرد: سازمان در تلاش است تا فرهنگ تفکیک زباله را در شهر کرج نهادینه سازد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به استفاده سازمان مدیریت پسماند از روش های نوین در مدیریت زباله ها اشاره کرد و گفت: احداث لندفیل های بهداشتی نمونه ای از اقدامات سازمان در این زمینه است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 638300
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.