محمد رضا روشنی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در نشست با دهیاران روستاهای بخش های مرکزی و لوندویل آستارا، چهار روستای حیران، ویرمونی، کانرود و چلوند این شهرستان برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا تعیین و فعالیت دهیاری های آنها در این خصوص آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه دهیاران در مدیریت پسماند روستاها نقش اساسی دارند، افزود: روستاهای شهرستان آستارا به سبب برخورداری از جاذبه های طبیعی میزبان گردشگران هستند و زباله های آنها باید به خوبی مدیریت شود.
وی اضافه کرد: دهیاران در رابطه با مزایای طرح تفکیک زباله از مبدا به آموزش های چهره به چهره اقدام خواهند کرد و این طرح با مشارکت اهالی انجام می شود.
روشنی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های کارشناسان محیط زیست در حال حاضر طرح تفیک زباله از مبدا 50 درصد خانوارهای شهر آستارا و 10 درصد خانوارهای شهر لوندویل را پوشش می دهد.
او با اشاره به اینکه در مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدا بهتر و کم هزینه تر است، گفت: در ساماندهی پسماندهای خانگی و تفکیک زباله از مبدا، آموزش همگانی نقش بسزایی دارد و برای تحقق این امر، دهیاران و شهرداری ها باید همت کنند.
در شهرستان آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت، دو بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.