به گزارش خبرنگار ایرنا علی موذن روز دوشنبه در مجمع سالیانه هیات بدمینتون کردستان در سنندج افزود: برای پیشرفت این ورزش در کشور کمیته ای فنی تشکیل شده که بر اساس آن، استعدادیابی ورزشکاران، منطقه بندی شده است.
وی به مزیت های منطقه بندی استعدادیابی اشاره کرد و گفت: کاهش رفت و آمد و هزینه ها، از جمله مزیت های این برنامه است.
موذن، به برنامه های سال جاری اشاره و اظهار کرد: در سال 96، اردوها و اعزام های بیشتری صورت خواهد گرفت.
دبیر فدراسیون بدمینتون، تشکیل کمیته فرهنگی در سال گذشته را از جمله اقدامات فدراسیون عنوان کرد و گفت: رئوس فرهنگی ویژه و بودجه خاصی نیز برای این کمیته در نظر گرفته شده است.
موذن، میزبانی اردوهای ملی در کردستان را برای پیشرفت بدمینتون استان مهم ارزیابی کرد و افزود: تلاش می کنیم با افزایش بودجه این استان، تجهیزات بدمینتون را ارتقا دهیم.
ابوالفضل مهاجر مشاور عالی فدراسیون بدمینتون نیز گفت: در مجمع عمومی فدراسیون مصوب شده که مسابقات نونهالان و نوجوانان، در بخش تیمی و یک نفره به صورت مجزا برگزار شود تا بازیکنان دچار خستگی و فرسایش جسمی نشوند.
وی ادامه داد: تاکیده شده که رقابت ها در رده های سنی پایین، نه به صورت مسابقه بلکه به شکل جشنواره برگزار شود تا در صورت شکست بازیکنان، شاهد افت روحیه آنان نباشیم.
مهاجر، به حذف سطح بندی داوران در سال 96 خبر داد و افزود: داوران در کارگاه های دانش افزایی شرکت داده و پس از آن، به کلاس های ارتقا دعوت می شوند.
روسای هیات های شهرستان های کردستان هم به مشکلاتی از قبیل فشرده بودن مسابقات و نامنظم بودن آن، پرداخت هزینه شخصی مسابقات استعدادیابی، عدم برگزاری کلاس ارتقا مربی گری و داوری، عدم معافیت مالی خانه های ورزش، نبود سرکشی از سالن های ورزشی شهرستان ها و سخت گیری در ارائه مدرک مربی گری و داوری، اشاره و خواستار رفع این مشکلات شدند.
هم اکنون 359 بدمنیتون باز سازمان یافته در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.