فرماندار شهرستان بیجار در گردهمایی نمایندگان فرماندار در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: صیانت از آراء مردم یک وظیفه شرعی و قانونی برای مجریان انتخابات است.

به گزارش ایلنا، بیژن زندیه در گردهمایی نمایندگان فرماندار در انتخابات 29اردیبهشت در شهرستان بیجار با برشمردن اهمیت یک رای و نگاه هر فرد به داشتن این حق برای انتخاب اظهارکرد: هر کسی که پای صندوق رای می آید، باید تلاش شود، رای وی درست اخذ گردد.

وی به تشریح سه مرحله حساس و مختلف انتخابات پرداخت و افزود: مرحله قبل از رای گیری دارای حساسیت خاص است که همه مطمئن می‌شوند، قانون ملاک عمل است. مرحله اخذ رای باید طوری باشد که مردم احساس امنیت و اطمینان نمایند که رای آنان محفوظ است و سپس مرحله بعد از جمع‌آوری آراء است که مراحل مختلف آن باید با دقت و وسواس زیاد انجام شود.

وی از اعضای حوزه اخذ رای خواست، در امور هیچ ملاحظه ای به جز قانون نداشته باشند و امور اجرایی را بدون هر نوع شائبه و قلم خوردگی در فرم‌ها صورت گیرد.

فرماندار گفت: صیانت از آراء مردم یک وظیفه شرعی و قانونی برای مجریان انتخابات است.

زندیه نماینده فرماندار را شاخص ترین و دارای مسئولیت خطیری در مراحل مختلف انتخابات  معرفی نمود که بایست هماهنگی لازم را بین سایر پرسنل را بعمل آورد.    

وی به ضرورت هماهنگی بین ناظرین و نیروی امنیتی با نماینده فرماندار تاکید کرد و خواستار تعامل بالا و حضور مرتب این سه نیرو همراه صندوق د رتمام مراحل اخذ رای سفارش جدی کرد.

فرماندار به چیدمان نیرو، کنترل شناسنامه و احراز شرایط رای دهنده، دوری ازهرنوع شلوغی و بی نظمی در حوزه  اخذ رای ، پرهیز ا ز هر نوع قلم خوردگی فرمها، نحوه پلمپ صندوق ها تاکید داشت و  درادامه خاطرنشان کرد: سن قانونی، شمارش اراء، رعایت ضوابط تنظیم صورتجلسه، زمان رای گیری و ساعت خاتمه آن، فعالیت صندوق سیار، رعایت تفاوتها بین آرای شورا ی اسلامی و ریاست جمهوری  را ازمصادیق مهم این وظیفه خطیر دانست.

به گفته زندیه نباید اتفاقی رخ بدهد که اعضای صندوق پس ا زتحویل صندوق ها مجبور به مراجعه به فرمانداری ورعایت ظوابط شوند و عنوان کرد: کلیه اموراجرایی روز اخذ رای برابر سامانه رای گیری وزارت کشور بصورت آنی در وزارت کشور قابل رویت است.

رئیس‌ستاد انتخابات شهرستان بیجارتاکید کرد: برخی مواقع اولین اشتباه و سهل‌انگاری ممکن است غیرقابل جبران و برگشت ناپذیر باشد و تعدادی از آرای مردم باطله محسوب شود.

به گفته زندیه انتخابات چندین ساله شهرستان بیجار یکی از بهترین انتخابات بوده است و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: بدخواهان این نظام بدنبال بهانه و فرصتی هستند تا موجب فتنه گری شوند وبه نظام ضربه بزنند، پس باید همه مواظب وظایف محوله باشیم . دراین میان شهداء را ناظرو آگاه بر همه امور بدانیم.  

فرماندار درپایان به شناسایی تفاوتهای آراء  ماخوذه غیر باطله و ماخوذه باطله دردو انتخابات شورا و ریاست جمهوری تاکید و خاطرنشان کرد: بخشداریها و فرمانداری در خصوص مراحل مختلف رای گیری و تحویل نتایج انتخابات به صورت لحظه ای با ستاد انتخابات کشور در ارتباط است و همه امور و حتی محل استقرار صندوق لحظه به لحظه رصد می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.