بیژن زندیه روز چهارشنبه در گردهمایی نمایندگان فرماندار در انتخابات روز 29 اردیبهشت در شهرستان بیجار با برشمردن اهمیت یک رای و نگاه هر فرد به داشتن این حق برای انتخاب اظهار کرد: هر کسی که پای صندوق رای می آید، باید تلاش شود، رای وی درست اخذ شود.
وی به تشریح سه مرحله حساس و مختلف انتخابات پرداخت و افزود: مرحله قبل از رای گیری دارای حساسیت خاص خود است که همه مطمئن می شوند، قانون ملاک عمل است.
وی ادامه داد: مرحله اخذ رای باید طوری باشد که مردم احساس امنیت و اطمینان کنند که رای آنان محفوظ است.
او با اشاره به اینکه مرحله جمع آوری آراء نیز باید با دقت و وسواس زیاد انجام شود، اظهار کرد: هیچ سهل انگاری در این مرحله نباید رخ دهد تا موجب تکدر خاطر و ایجاد شبه نشود.
او از اعضای حوزه اخذ رای خواست، در امور هیچ ملاحظه ای به جز قانون نداشته باشند و امور اجرایی بدون هر نوع شائبه و قلم خوردگی در فرم ها صورت گیرد.
زندیه نماینده فرماندار را شاخص ترین و دارای مسئولیت خطیری در مراحل مختلف انتخابات معرفی کرد که باید هماهنگی لازم را بین سایر پرسنل بعمل آورد.
او به ضرورت هماهنگی بین ناظرین و نیروی های امنیتی با نماینده فرماندار تاکید کرد و خواستار تعامل بالا و حضور مرتب این سه نیرو به همراه صندوق در تمام مراحل اخذ رای شد.
وی به چیدمان نیرو، کنترل شناسنامه و احراز شرایط رای دهنده، دوری از هر نوع شلوغی و بی نظمی در حوزه اخذ رای، پر هیز از هر نوع قلم خوردگی فرم ها و نحوه پلمپ صندوق ها تاکید و در ادامه خاطرنشان کرد: سن قانونی، شمارش آراء، رعایت ضوابط تنظیم صورتجلسه، زمان رای گیری و ساعت خاتمه آن، فعالیت صندوق سیار، رعایت تفاوت های بین آرای شورای اسلامی و ریاست جمهوری، از مصاریق مهم این وظیفه خطیر است.
به گفته زندیه؛ نباید اتفاقی رخ بدهد که اعضای صندوق پس از تحویل صنادیق مجبور به مراجعت به فرمانداری و رعایت ظوابط شوند.
وی ادامه داد: همه امور اجرایی روز اخذ رای برابر سامانه ستاد انتخابات بصورت آنی در وزارت کشور قابل رویت است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیجار تاکید کرد: برخی مواقع اولین اشتباه و سهل انگاری ممکن است غیر قابل جبران و برگشت ناپذیر باشد و تعدادی از آرای مردم باطله محسوب شود.
به گفته زندیه انتخابات چندین ساله شهرستان بیجار یکی از بهترین انتخابات بوده است و امسال نیز نباید سهل انگاری رخ بدهد.
وی تاکید کرد: بدخواهان این نظام بدنبال بهانه و فرصتی هستند تا موجب فتنه گری شوند و به نظام ضربه بزنند، پس باید همه مواظب وظایف محوله باشیم و در این میان شهداء را ناظر و آگاه بر همه امور بدانیم.
فرماندار بیجار در پایان به شناسایی تفاوت های آراء ماخوذه غیر باطله و ماخوذه باطله در 2 انتخابات شورا و ریاست جمهوری تاکید و خاطرنشان کرد: بخشداری ها و فرمانداری در خصوص مراحل مختلف رای گیری و تحویل نتایج انتخابات به صورت لحظه ای با ستاد انتخابات کشور در ارتباط هستند و همه امور و حتی محل استقرار صندوق لحظه به لحظه رصد می شود.
در شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است از جمعیت 90 هزار نفری آن، حدود 55 هزار نفر دارای شرایط دادن هستند
/61087350
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.