جلال الدین سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون 37 هزار فقره مسکن مهر در استان کردستان واگذار شده است افزود: تا پایان سال جاری تعداد 10 هزار و 300 واحد تقسیط می شود یا به دلیل فقدان امکانات زیربنایی با ادارات مرجع توسط سهامداران وارد مذاکره می شود.
وی اظهار کرد: در این مدت 11 هزار واحد در بخش تسهیلات روستایی، هزار و 119 واحد بافت فرسوده در بخش مسکن شهری، 18 هزار و 582 واحد در بخش تسهیلات آماده سازی مسکن تامین مالی شده است.
وی گفت: بانک مسکن استان کردستان تا پایان سال 95 حدود 16 هزار و 700 میلیارد مانده تسهیلات بانکی را پرداخت کرده است که این مبلغ شامل تسهیلات مسکن مهر، مسکن روستایی، بافت فرسوده و سایر عقود اسلامی است.
وی با بیان اینکه بانک مسکن استان کردستان در شبکه بانکی کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رتبه نخست را کسب کرده است اظهار کرد: بانک مسکن در طول برنامه توسعه نرخ سود تسهیلات بخش مسکن تک رقمی، بافت فرسوده 8.5 درصد، پس انداز جوانان 9 درصد و متقاضیان یکم پس انداز مسکن 9.5 درصد تسهیلات را پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: بانک مسکن در سال جاری با افزایش سرمایه 50 هزار میلیاردی به عنوان بزرگترین بانک توسعه ای و تخصصی تضمین سپرده سپرده گذاران و پشتیبانی برای تعهدات خود ایجاد کرده است.
سلیمی افزود: پایش مطالعات استان در زمینه پرداخت تسهیلات نشان داده است هم اکنون پرداخت تسهیلات روستایی به دلیل عدم بازپرداخت روان اقساط از سوی تسهیلات گیرندگان روستایی با چالش بزرگی مواجه است در همین راستا این موضوع از طریق ادارات نظارتی مانند استانداری در دست بررسی است.
وی تعداد ثبت نام کنندگان تسهیلات ازدواج بانک مسکن استان را در سال گذشته 800 فقره عنوان کرد و افزود: این میزان تسهیلات پرداختی بالاترین آمار در میان بانک ها به خود اختصاص داده است یعنی معادل 2 برابر تعهدات بانک به بانک مرکز است.
مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان افزود: بر اساس برآورد شاخص های ریسک در سال 95 بانک مسکن در طی چهار سال اخیر گذشته کم ریسک ترین بانک برای سپرده گذاران خود بوده است.
به گفته وی، هم اکنون بانک مسکن در استان کردستان با 24 شعبه در اکثر شهرهای استان فعالیت دارد و آماده پرداخت تسهیلات و جذب سپرده های مشتریان است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.