به گزارش ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان کردستان، هجدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی ناشنوایان کشور به میزبانی استان قزوین برگزار شد که در پایان، سیروان زمانی دونده سنندجی در ماده 400 متر با رکورد 77 ثانیه و 53 صدم ثانیه با اقتدار به مدال طلا دست یافت و بر سکوی نخست قرار گرفت.
در نتیجه تیمی، تیم فارس با 43 امتیاز قهرمان شد و تیم های چهارمحال و بختیاری و اصفهان با 43 و 28 امتیاز مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
در این مسابقات دوندگان ماده های مختلف از سراسر کشور در روزهای 23 و 24 اردیبهشت در ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان ابوترابی شهر قزوین به رقابت پرداختند.

** داور سنندجی به مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا در تایلند رفت
به گزارش ایرنا کاروان تیم ملی ژیمناستیک بزرگسالان ایران روز دوشنبه 25 اردیبهشت برای شرکت در مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا به کشور تایلند اعزام شد.
امید شیخ احمدی داور سنندجی نیز برای قضاوت همراه با تیم ملی کشورمان به این مسابقات اعزام شد.
شیخ احمدی داوری را از سال 86 آغاز کرده است و توانسته است با گذارندن مقاطع مختلف قضاوت سطح خود را به سیکل 14 بین المللی برساند.
این داور کردستانی در کنار کار قضاوت، یکی از مربیان صاحب نام کشور و استان کردستان به شمار می رود که در این امر نیز با کسب عناوین مختلف شاگردان خود و معرفی به اردوی های تیم ملی در جایگاه برتر مربیگری قرار گرفته است.
مسابقات ژیمناستیک بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 26 اردیبهشت تا 2 خرداد در تایلند برگزار می شود.

** کردستان بر سکوی دوم رقابت های گلبال قهرمانی بانوان کشور تکیه زد
تیم استان کردستان در رقابت های گلبال قهرمانی بانوان دسته یک کشور که به میزبانی بابلسر برگزار شد توانست نایب قهرمانی را کسب کند.
در پایان، کردستان عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و بر سکوی دوم ایستاد و قزوین نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.
تیم مریوان به نمایندگی از استان کردستان به سرپرستی لیلا مهدی زاده و مربیگری چیمن کاظمی در این رقابت ها شرکت کرد و کویستان بهرامی، ریزان دژاهنگ، نگین رستمی، ثریا محمودی، مریم خوش اقبال و پرستو کریمی ترکیب تیم کردستان را تشکیل می دادند.
این رقابت ها با حضور 187 نفر متشکل از 120 ورزشکار،40 مربی و سرپرست و 27 داور و سرپرست فنی در رقابت های دسته یک و 2 برگزار شد.
در سیزدهمین دوره مسابقات گلبال قهرمانی دسته اول بانوان نابینا و کم بینای کشور تیم های تهران، خوزستان، کرمانشاه، اصفهان، اردبیل، کردستان، قزوین و فارس روزهای 22 و 23 اردیبهشت به مصاف هم رفتند.

**دعوت 2 برادر هندبالیست سنندجی به اردوی تیم ملی هندبال بزرگسالان کشور
نخستین اردوی تیم ملی هندبال بزرگسالان کشور با حضور برترین ورزشکاران سراسر ایران از روز چهارشنبه 27 اردیبهشت آغاز می شود.
شاهو و کامران نصرتی 2 برادر هندبالیست پرافتخار سنندجی به منظور حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و انتخابی جهانی به این اردو دعوت شدند.
این اردو برای حضور مقتدرانه ملی پوشان در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و انتخابی جهانی 2019 آلمان، دانمارک برگزار می شود.
شاهو نصرتی حضور در بازی های آسیائی اینچئون را در کارنامه خود دارد و در آذر سال 94 نیز در رقابت های هندبال قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک ریو در کشور قطر حضور یافت.
وی موفق شد با نقش آفرینی موثر و کارساز، مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند و یکی از بازیکنان لژیونر ایرانی در تیم استوا بخارست رومانی به شمار می رود.
کامران نصرتی نیز عناوین مختلف رقابت های آسیائی، بین المللی و کشوری در رده های سنی جوانان و بزرگسالان را تاکنون بدست آورده است و در رقابت های لیگ برتر سال 95 به عنوان آقای گل و برترین بازیکن مسابقات معرفی شد.
وی همچنین در سال 2010 در رده سنی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور امارات عنوان نخست را کسب کرد و همراه با دیگر ملی پوشان جایگاه اول را بدست آورد.
او در رقابت های انتخابی المپیک 2012 در کره جنوبی در جایگاه سوم ایستاد و حضور در مسابقات جام جهانی 2011 جوانان را در کارنامه ورزشی خود دارد.
در نخستین اردوی تیم ملی هندبال بزرگسالان کشور 51 بازیکن حضور دارند و در قالب 2 گروه در استان اردبیل و شهرستان مشکین شهر از 27 اردیبهشت تا چهارم خرداد برگزار می شود.

** وزنه بردار کامیارانی به اردوی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین دعوت شد
وزنه برداران تیم ملی جانبازان و معلولان برای شرکت در دومین مرحله اردوهای آمادگی مسابقات جهانی مکزیک، فراخوانده شدند.
معین احمدی وزنه بردار کامیارانی برای حضور در مسابقات جهانی مکزیک از 25 اردیبهشت به اردوی تیم ملی جانبازان و معلولان بزرگسالان کشور در تهران دعوت شد.
این وزنه بردار عنوان دار کامیارانی نیز با نظر کادر فنی فدراسیون در این مرحله از اردو حضور دارد و تحت نظر مربیان تیم ملی به تمرینات آمادگی می پردازد.
ملی پوشان دعوت شده تمرینات خود را از دوشنبه 25 اردیبهشت در محل کمپ تیم های ملی جانبازان و معلولان آغاز کرده اند.
دومین اردوی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان کشور تا 6 خرداد در محل کمپ تیم های ملی فدراسیون ادامه دارد.
علی اصغر رواسی به عنوان سرمربی تیم ملی بر این تمرینات نظارت دارد و علی فخرآور، محمود حسنی و جواد رازی به عنوان مربیان تیم ملی وی را همراهی می کنند.

** چهار نماینده ورزش های زورخانه ای از کردستان در قالب تیم ملی ایران به باکو می روند
اعضای تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای بزرگسالان کشور به آذربایجان محل برگزاری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام شدند.
پژمان سکونتی، مبین زیبا لقا، هیمن میرزایی و علیرضا غلامی از کردستان به عنوان ورزشکار و مربی در قالب تیم ملی ورزش های زوزخانه ای بامداد چهارشنبه 27 اردیبهشت عازم بازی‌های کشورهای اسلامی باکو شدند.
بیشترین ترکیب کاروان تیم ملی کشورمان را در این رقابت ها نمایندگان و ورزشکاران کردستانی تشکیل می دهند.
پژمان سکونتی، مبین زیبا لقا و هیمن میرزایی به عنوان ورزشکار و علیرضا غلامی در جایگاه مربی نمایندگان سنندجی هستند که در قالب تیم ملی به این مسابقات اعزام شدند.
مسابقات ورزش های زورخانه ای در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 30 تا 31 اردیبهشت برگزار می شود.
بازی های کشورهای اسلامی باکو در 18 رشته ورزشی برگزار می شود و ایران در این دوره در رشته های تیراندازی، تنیس، تنیس روی میز، تکواندو، ووشو، کاراته، زورخانه، شنا، شیرجه و واترپلو، وزنه برداری، کشتی آزاد و فرنگی، والیبال، بوکس، جودو، ژیمناستیک، دوومیدانی دارای نماینده است.

** کسب 2 نشان طلا و یک نقره حاصل تلاش شاگردان مربی سنندجی
به گزارش ایرنا با دعوت رسمی کنفدراسیون آسیا، سه ورزشکار نونهال پسر و دختر به همراه 2 مربی به طرح هوپس آسیایی و مسابقات تور جهانی در تایلند اعزام شدند.
فرشید کوکبی مربی سنندجی همراه با شاگردان ملی پوش خود به طرح هوپس آسیایی و مسابقات تور جهانی در تایلند رفت و با کسب 2 نشان طلا و یک نقره افتخار قابل توجهی را برای کشور بدست آورد.
محمد امین صمدی منتخب هوپس آسیای میانه به همراه نوید شمس عضو سابق تیم منتخب هوپس جهان بنا به دعوت رسمی کنفدراسیون آسیا به مربیگری فرشید کوکبی مربی کردستانی در آخرین مرحله مسابقات گزینشی طرح هوپس و تور جهانی حضور یافتند.
در پایان رقابت های طرح هوپس آسیایی نوید شمس با اقتدار نشان طلا را کسب کرد و صمدی نیز به مدال نقره دست یافت.
صمدی همچنین در مسابقات تور جهانی نوجوانان و جوانان، مدال زرین طلا را بر گردن آویخت و بر سکوی نخست ایستاد.
فرشید کوکبی مربی سنندجی و مسئول کمیته استعداد یابی فدراسیون تنیس روی میز به همراه زهرا نیاقی ها به عنوان مربی بخش پسران و دختران هدایت ورزشکاران نونهال کشورمان را بر عهده داشتند.
مسابقات طرح هوپس آسیایی و تور جهانی از تاریخ 10 تا 25 اردیبهشت در شهر بانکوک تایلند برگزار شد.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.