به گزارش ایرنا، رئیس المپیک ویژه ایران در این مراسم که با حضور 400 نفر از کم توانان ذهنی و خانواده های آنان برگزار شد، گفت: 26 نمایندگی از این تعداد در مشهد و بقیه در 9 شهر استان خراسان رضوی هستند.
دکتر اصغر دادخواه افزود: المپیک ویژه، برنامه چند وجهی برای ارتقای سلامت جسمی و روانی افرادی است که اختلال ذهنی و هوشی دارند و از طریق ورزش به توانبخشی اجتماعی می رسند.
وی اظهار کرد: تمام افراد کم توان ذهنی از سن پنج سالگی به بعد می توانند در المپیک ویژه شرکت کنند و شرط آن بیرون آمدن از خانه و آمدن در میدان رقابت است.
وی گفت: المپیک ویژه تنها ورزش نیست اما 24 رشته ورزشی برای بازی های تابستانی و زمستانی دارد.
دادخواه افزود: بیش از چهار میلیون نفر کم توان ذهنی در جهان وجود دارند که خانواده های آنان تمایل ندارند فرزندانشان وارد اجتماع شوند و بیشتر وقت ها در خانه پنهان هستند.
وی اظهار کرد: آگاهی بخشی به خانواده ها و جامعه برای اینکه نگاه خود را به این افراد عوض کنند بسیار مهم است که در این راستا در مراکز المپیک ویژه، داوطلبان و مربیان آموزش دیده به کم توانان ذهنی کمک کرده و آموزش های لازم را ارائه می دهند.
وی گفت: هدف این مراکز، توانبخشی از طریق ورزش و ورود افراد به جامعه است.
دادخواه ادامه داد: المپیک ویژه با 50 سال سابقه در جهان در بیشتر کشورها شعبه دارد و در ایران نیز 16 سال قبل به همت برخی استادان و خانواده های افراد کم توان ذهنی و متخصصان توانبخشی کشور تاسیس شد.
رئیس المپیک ویژه ایران افزود: این المپیک هم اکنون در 14 استان کشور شعبه دارد و 15 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و تفاوت آن با پاراالمپیک در این است که پاراالمپیک مخصوص افراد قهرمان زبده است اما المپیک ویژه برای هر توان و هر سن با هدف ارتقای سلامت جسم و روان فعالیت می کند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ورزش و هنر ابزار مهم توانبخشی برای هماهنگی جسم و ذهن افراد با نیازهای ویژه می باشد.
حمید رضا پوریوسف افزود: تمام مراکز زیر پوشش بهزیستی این استان دارای متخصصان و مدرسان ورزش و هنر هستند.
المپیک ویژه بزرگترین سازمان توانبخشی از طریق ورزش برای افراد دارای کم توانی ذهنی در دنیاست که با بیش از چهار و نیم میلیون ورزشکار در بیش از 170 کشور توسط بیش از یک میلیون داوطلب و حامی اداره می شود.
المپیک ویژه همچنین یک جنبش اجتماعی جهانی برای حمایت از حقوق افراد کم توان ذهنی است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.