به گزارش ایرنا، رضا علیپور که شامگاه پنجشنبه در مراسم استقبال از خود در سالن شهید رجائی سخن می گفت، افزود: با کمک خداوند موفق شدم با ثبت رکورد پنج ثانیه و 54 صدم ثانیه عنوان قهرمانی مسابقات سنگ‌نوردی جام جهانی نانجینگ چین را از آن خود کنم.
وی اضافه کرد: همچنین موفق شدم در نیمه‌نهایی نیز با زمان پنج ثانیه و 48 صدم ثانیه رکورد دنیا را که متعلق به رقیبم دانیل بودیرف با زمان پنج ثانیه و 58 صدم ثانیه بود، 10 صدم ثانیه جابجا کنم.
این قهرمان افزود: در مسابقه نهایی این رقابت‌ها نیز با ثبت زمان پنج ثانیه و 54 صدم ثانیه بر سنگ‌نورد روسی غلبه کردم و به عنوان قهرمانی مسابقات سنگ‌نوردی جام جهانی نانجینگ چین دست یافتم.
علیپور افزود:این قهرمانی هدیه کوچکی برای همه مردم کشورم است و امیدوارم این رکورد در دست ورزشکاران ایرانی باقی بماند.
وی ادامه داد:13 سال برای این رکورد شکنی و قهرمانی تلاش کردم و در این مدت با کمترین امکانات،بدون مربی و سرپرست توانستم با توکل بر خداوند بیشترین عناوین قهرمانی را به دست آورم.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از والدین و مربیان خود گفت: امیدوارم در مسابقات جام جهانی سوئیس که 2 ماه آینده برگزار می شود بتوانم بار دیگر برای کشور و استانم افتخار آفرینی کرده و با درخشش ظاهر شوم.
قائم مقام اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این مراسم گفت: علیپور با استقامت،استمرار و از خودگذشتگی موفق شد برای ایران و استان قزوین افتخار آفرینی کند و از این جهت مایه تقدیر و ستایش است.
عباس علائی مقدم افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان با محدودیت منابع مالی مواجه است ولی با تمامی این اوصاف کمک به 90 ملی پوش را برای اعزام به مسابقات در برنامه قرار داده و برهمین اساس 10 ملی پوش برگزیده را برای اعزام به رقابت های آسیایی جاکارتا حمایت خواهد کرد.
این مسئول ورزشی افزود: در سال جاری اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان نسبت به سال های گذشته با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش قابل توجهی داشته است و برهمین اساس امیدواریم بتوانیم در سال جاری سالن اختصاصی سنگنوردی را در استان آماده کنیم.
وی با بیان اینکه استان قزوین از لحاظ زیرساخت های ورزشی نسبت به استان های دیگر ضعیف تر است،افزود: امیدواریم با فراهم کردن امکانات لازم بتوانیم ورزشکاران شایسته و مدال آور را برای مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو آماده کنیم تا اولین مدال المپیکی سنگنوردی تاریخ ایران توسط ورزشکاران شایسته ای مانند رضا علیپور برای ایران به دست آید.
در پایان این مراسم از رضا علیپور و چند افتخار آفرین دیگر در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشور پاراکلامینگ کشور با اهدای لوح و جوایز تقدیر شد.
رضا علیپور قهرمان سنگ‌نوردی ایران و جهان 10 اردیبهشت ماه جاری با ثبت رکورد پنج ثانیه و 54 صدم ثانیه عنوان قهرمانی مسابقات سنگ‌نوردی جام جهانی نانجینگ چین را از آن خود کرد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.