به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در از افتتاح مجتمع فرهنگی هنری دیواندره با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: امیدوارم این پروژه ها مورد استفاده ذی نفعان قرار گیرد.
وی به جایگاه فرهگ و هنر کردستان در کشور اشاره کرد و گفت: بزرگترین مترجمان زبان فارسی، کُردها هستند در مجموع خدمتی که کردستانی ها به فرهنگ و هنر ایران کرده اند، بسیار قابل توجه است.
استاندار کردستان نجات موسیقی کشور را از ابتذال، توجه به موسیقی کردستان دانست و افزود: این موسیقی از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه های مختلف برخوردار است.
وی به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه هنر و فرهنگ کردستان اشاره و ا اظهار کرد: راه اندازی رشته های موسیقی و زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان از مهمترین آنهاست.
وی برگزاری جشنواره های مختلف تئاتر خیابانی مریوان را بسیار با ارزش خواند و گفت: کردستان جدا از تئاتر، در رشته سینما و هنرهای تجسمی نیز ظرفیت بالایی دارد.
وی موسیقی کردستان را سرآمد خواند و افزود: کُردها از معدود اقوامی هستند که از موسیقی در آیین های دینی آنها نقش دارد.
زاهدی ادامه داد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات فیزیکی، به رشد و توسعه هنر در کردستان و به دنبال در ایران کمک کنیم.
آیین بهره برداری از این مجتمع فرهنگی هنری با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم دیواندره برگزار شد.
این مجتمع در زمینی به مساحت هشت هزار و 300 مترمربع، زیربنای سه هزار و 380 مترمربع و با اعتبار 47 میلیارد ریال احداث شده است.
افتتاح پروژه 504 واحدی مسکن مهر دیواندره و افتتاح مجتمع آبرسانی اوباتو از دیگر برنامه های امروز سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور در کردستان است.
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور روز سه شنبه برای سفری یک روزه به کردستان سفر کرده است.
شهرستان دیواندره در 95 کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.