کیوان فرهمندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلفات بهداشتی و عدم رعایت استانداردهای لازم بهداشتی در خصوص تجهیزات و فضای فیزیکی دلیل پلمپ این آرایشگاه ها است.
وی اظهار کرد: از 95 واحد آرایشگاه زنانه شهر کامیاران 52 آرایشگاه این شهر در مدت یک ماه اخیر پلمپ شده اند که پس از رفع نواقص یا اخذ تعهد فک پلمپ خواهند شد.
وی اضافه کرد: تمامی آرایشگران شهر در خصوص رعایت قوانین بهداشتی، تجهیزات استریل، محیط سالم آرایشگاه و عدم انجام اموری چون تاتو، خالکوبی، سوراخ کردن گوش، آموزش داده و توجیه و متعهد شده بودند.
وی گفت: بانوان ضمن مراجعه به سالن های آرایشی و زیبایی قابل اعتماد، از سلامتی مواد مصرفی آرایشی و بهداشتی اطمینان حاصل نمایند تا سلامتی آنها در معرض خطر قرار نگیرد.
فرهمندی اضافه کرد: با توجه به اینکه سالن های آرایشی و زیبایی از جمله اماکن عمومی بانوان در شهر است، مرکز بهداشت ماهانه به صورت دوره ایی و منظم از این اماکن بازدید می کند.
رئیس شبکه بهداشت کامیاران افزود: وضعیت بهداشتی و استفاده از مواد آرایشی استاندارد و دارای تاریخ مصرف این اماکن در طول سال رصد می شود و در صورت تخلف با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.
وی از شهروندان خواست برای ارتقای سلامتی خود و جامعه هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه رایگان 190 گزارش کنند.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.