مجید قیدار پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ایمن سازی در راستای پیشگیری از بیماری های شایع در شهرستان بیجار بطور منظم، در موعد مناسب و طبق برنامه ریزی مدون شده هر سال پیگیری می شود.
وی ادامه داد: برنامه ایمن سازی برای همه گروه های سنتی کمتر از یک سال، چهار تا 6سال، بزرگسالان و زنان باردار بصورت دوره ایی انجام می شود و آنان واکسن های مورد نظر را دریافت می کنند.
قیدارپور با اشاره به تولد یک هزار و 428 کودک در سال 1395 در شهرستان بیجار گفت: همه این نوزادان هنگام تولد واکسن بدو تولد را دریافت می کنند و تعداد اضافه بر این رقم از ناحیه مهاجرت های خانواده ها از دیگر شهرها و روستاها است.
وی این جمعیت را نیز افزون بر یک هزار و 592 نفر بر شمرد که شامل کودکان تا سن حدود 12 ماهگی می شود.
قیدارپور افزود: از این تعداد کودک واکسینیاسیون شده، 881 کودک در شهر و 711 کودک در روستا خدمات بهداشتی را دریافت کرده اند.
رئیس مرکز بهداشت محیط بیجار خاطرنشان کرد: واکسینیاسیون فقط مختص کودکان نیست و بیش از 28 هزار و 162 دوز برای والدین کودکان قبل از بارداری، واکسیناسیون انجام شده است.
وی افزود: پوشش 112 درصدی واکسیناسیون کودکان توسط مرکز بهداشت شهرستان بیجار با توجه به موقعیت جغرافیایی، پراکندگی، و گستره بسیار زیاد شهرستان و نزدیکی به روستاهای استان های دیگر موجب شد، تعداد دوز تزریق واکسن از تعداد متولدین شهرستان بیجار بیشتر باشد.
در حال حاضر تعداد 85 خانه بهداشت برنامه واکسیناسیون مورد جمعیت 90 هزار نفری شهرستان بیجار و مهاجرین از روستاها و استان های همجوار را تحت پوشش دارند.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انشتار دهنده: امید بهمنی
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.