به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز جمعه در همایش پیاده روی خانوادگی در مریوان که همزمان با 22 اردیبهشت مصادف با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان برگزار و به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شد افزود: این زیبایی ها در هنر و نجابت و شرافت مردم این دیار وجود دارد و در یک کلمه می توان گفت که کردستان زیباست.
استاندار کردستان ادامه داد: از کردستان، مریوان و کنار دریاچه زریبا به تمام مردم ایران سلام می گویم و عید بزرگ نیمه شعبان را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
زاهدی همچنین با اشاره به اینکه این همایش 22 اردیبهشت (22 گولان) همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان برگزار شده است افزود: به مناسبت این روز 22 دستگاه دوچرخه به شرکت کنندگان به قید قرعه از سوی استانداری اهدا می شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین با اشاره به شور و اشتیاق حضور مردم در این همایش پیاده روی گفت: این شور و شوق حضور نشان دهنده اتحاد، انسجام و محبت اهل کرد به ایران زمین است.
ماموستا فایق رستمی افزود: با توجه به اینکه این پیاده روی همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان برگزار شده و حضور پرشور مردم در کنار یادآوری روزهای شیرین نشان از یادآوری وفاداری مردم این سرزمین به آرمان های انقلاب و مبارزه با جنگ و تحریم برای پایداری امنیت در کشور است.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به مسلمانان گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال نامگذاری شده انتطار می رود تلاش برای عمران و آبادنی کشور قدام های بزرگتری برای تحقق اهداف آن برداشته شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب اجرای 88 طرح ورزشی در استان آغاز شد گفت: هم اکنون تمامی این طرح ها به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته است.
جولانی گفت: همچنین دولت تدبیر و امید بیش از 100 میلیارد ریال طرح اجرایی در مریوان اجرا کرده است و 700 ورزشکار استان با تلاش های خود و حمایت های مسئولان توانسته اند در این مدت بیش از 700 مقام اول تا سوم در رشته های مختلف را به دست آورند.
وی افزود: همچنین 40 مورد میزبانی از مسابقات کشوری از دیگر خدمات انجام یافته در این استان در چهار سال گذشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه ورزش قهرمانی از ویژگی های ورزشی کردستان است گفت: مریوان به عنوان قطب های ورزش استان شناخته می شود و ورزشکاران رشته های قایقرانی و رزمی این شهرستان از پتانسیل های مریوان است.
حامد جولانی افزود: هم اکنون نیز هتل پنج طبقه ورزشی مریوان در حال اجرا بوده و پیش بینی می شود در سال جاری به بهره برداری برسد.
فرماندار مریوان نیز در این آیین گفت: مریوان با زیبایی های خود علاوه بر میزبانی از گردشگران آماده پذیرش از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
محمد شفیعی افزود: مریوان از شهرستان های صفر مرزی کشور بوده و مردم آن در دوران دفاع مقدس با جانفشانی های مختلف اجازه جدا شدن این شهرستان از ایران اسلامی حتی برای یک روز را ندادند.
وی گفت: در 10 روز گذشته 73 هزار کارت شرکت در بین مردم توزیع شده بود و امروز نیز شماره های ثبت شده در صندوق ها بیش از 63 هزار مورد است.
با این همایش رکورد حضور بیشترین ورزشکار در همایش های پیاده روی کردستان شکسته شد و همچنین استاندار کردستان به عنوان سفیر ورزش های همگانی استان انتخاب شد.
همایش پیاده روی مریوان در کنار زریبار بزرگترین دریاچه شیرین جهان برگزار شد.
شهرستان مریوان در 125 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و از قمست غرب به شهر پنجوین شهرستان سلیمانیه کشور عراق با 100 کیلومتر مرز مشترک متصل است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.