به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود خلیلیان روز پنجشنبه در مجمع انتخابات هیات سوارکاری کردستان در سنندج افزود: توجه ویژه ای به ورزش سوارکاری در استان های مختلف کشور خواهیم داشت؛ چرا که معتقدیم برای پیشرفت این ورزش در کشور باید به دیگر استان ها نیز توجه شود.
وی با بیان اینکه اولین مشکل ما در ورزش سوارکاری، نبود زیرساخت ها است ادامه داد: تا زمانی که نگاهی فنی و اصولی به سوارکاری نداشته باشیم، نمی توانیم در این زمینه پیشرفت کنیم.
وی استاندارد کردن برخی زیرساخت ها را مهم دانست و گفت: هم اکنون باشگاه های خوبی در برخی از استان های کشور وجود دارد که در صورت تعمیم آن به دیگر استان ها، می توان شاهد توسعه آن در کشور بود.
خلیلیان، میزان بودجه فدراسیون سوارکاری کشور در سال گذشته را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: دولت برای این ورزش هزینه مناسبی اختصاص نمی دهد؛ بنابراین باید به فکر جذب اسپانسر باشیم.
به گفته وی باید از بخش خصوصی که به سرمایه گذاری در ورزش سوارکاری علاقه دارند بهره برد؛ زیرا مدیران دولتی کمک چندانی به ورزش سوارکاری نمی توانند بکنند.
رئیس فدراسیون سوارکاری به پتانسیل بالای کردستان در این ورزش اشاره و اظهار کرد: باید زیرساخت های این ورزش را در کردستان فراهم و زمینی به مختص به سوارکاری را تهیه کرد.
خلیلیان با بیان اینکه در شرایطی نیستیم که ورزش سوارکاری را در کشور همگانی کنیم اضافه کرد: باید دید قهرمانی و حرفه ای به این ورزش داشته باشیم.
وی در ادامه به ارسال تقاضانامه ای به یونسکو برای ثبت ملی اسب کُردی اشاره کرد و گفت: انجمن بین المللی نژاد اسب کُرد را پایه گذاری کردیم که امیدواریم به زودی دبیرخانه آن در تهران فعال شود.
وی ادامه داد: با کردستان عراق و ترکمنستان تبادل نظر شده تا بحث قرنطینه اسب را حل و فصل کنیم؛ چرا که رفع مشکل قرنطینه می تواند به توسعه این ورزش در کردستان و کشور کمک فراوانی کند.
خلیلیان با بیان اینکه روسای هیات ها در استان های مختلف کشور، انرژی خود را صرف کار کنند افزود: پرداختن به اختلافات ضربه بزرگی به ورزش سوارکاری وارد خواهد کرد و امیدواریم شاهد چنین اتفاقی در هیات های سوارکاری نباشیم.
در مجمع انتخابات هیات سوارکاری کردستان، سه کاندیدا به ارائه برنامه های خود پرداختند، سپس از بین 15 نفر از اعضا، رای گیری و فیض الله پیری شرفوندی با کسب 10 رای، برای مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.
هیات سوارکاری استان کردستان در چند دوره چهار ساله توسط عبدالمومن مردوخ اداره می شد که با توجه به بخشنامه جدید که بازنشستگان نمی توانند در رأس هیأت های ورزشی باشند به مسئولیت خود در سوارکاری استان پایان داد.
هم اکنون 150 سوارکار سازمان یافته در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.