به گزارش ایرنا دکتر علی قربانی روز شنبه در همایش روز معلم در شهرستان مانه وسملقان گفت: درگیری های جناحی و سیاسی نباید ما را از اهداف اصلی که همانا حضور در انتخابات است دور کند.
نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه وسملقان،گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور مردم در پای صندوق های رای باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.
وی با گلایه از اینکه متاسفانه نظام آموزشی در کشور بسیار ضعیف عمل کرده است گفت: روش اندیشیدن و بروز خلاقیت و ابتکار دانش آموزان در آموزش و پرورش هنوز شکل نگرفته است.
وی تصریح کرد: باید یک کار علمی انجام شود و ارزشیابی ها در درون آموزش و پرورش انجام بگیرد.
وی با بیان این مطلب که 90 درصد بودجه کشور جاری و 10 درصد عمرانی است افزود: با این شرایط نمی شود کشور را توسعه داد و تنها راه حل حمایت از بخش خصوصی و وارد کردن سرمایه گذاری خارجی است.

رشد چشمگیر بودجه آموزش و پرورش خراسان شمالی در دولت یازدهم
معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پروش خراسان شمالی گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال 92 مبلغ 13 هزار میلیارد تومان بوده و هم اکنون مبلغ به 32 هزار میلیارد رسیده است.
قنبر علی خوش آینه افزود: میانگین حقوق فرهنگیان در سال 92 یک میلیون 480 هزار تومان بوده و هم اکنون به 2 میلیون و 640 هزار تومان افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: 14هزار و 500 معلم در خراسان شمالی وجود دارد که 420 معلم حق التدریسی جذب شده است.
وی بیان کرد: تعداد هزارو 340 نفر در استان خراسان شمالی در آموزش و پرورش استخدام شده اند که 480 نفر طرح تربیت معلم و 850 نفر سهم نیروی آزاد بوده اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مانه وسملقان نیز گفت: با توجه به کمبود اعتبارات در این دولت خوشبختانه توانسته ایم با جذب اعتبارات در بخش نوسازی مدارس از مدارس خشتی و گلی به سمت مدارس نوساز برویم.
دکتر ابوالفضل جنتی سراب افزود: تا پایان سال 96 مدارس خشتی و گلی در شهرستان مانه وسملقان حذف خواهد شد.
شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است. و تعداد 18 هزار دانش آموز تحت تعلیم 2هزار فرهنگی تعلیم می بینند.
7183/ 6042 خبرنگار:مرضیه اردکام** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.