پرویز رعدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید با جمع کردن و بکارگیری نخبگان اقتصادی و با برنامه ریزی صحیح، رکود اقتصادی را کنترل و وضعیت کشور را سر و سامان داد.
وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی کار بسیار با ارزشی در صحنه داخلی و خارجی انجام داد اضافه کرد: در صورتی که سیاست های کنونی دولت یازدهم ادامه یابد، به تدریج مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.
وی به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و بازرگانی در سطح استان در دولت سابق اشاره کرد و گفت: با وجود درآمدهای نفتی زیاد، دولت دهم رکود سنگینی بر اقتصاد کشور حاکم کرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج به تفاوت دیدگاه و برنامه ریزی های دولت های دهم و یازدهم پرداخت و افزود: دکتر روحانی در جهت کوچک کردن دولت یازدهم، برنامه ریزی کرده و می کند در حالیکه دولت دهم اینگونه نبود.
رعدی، لحظه ای و احساسی بودن برنامه ریزی های دولت سابق را از جمله ضعف های آن دولت دانست و ادامه داد: برخلاف دولت دهم، برنامه ریزی و نگاه دولت تدبیر و امید، عمقی و درازمدت است.
به گفته وی یکی از بزرگترین کارهایی که دولت یازدهم انجام داد، توافق برجام بود که تاثیر بسیار زیادی در کاهش مشکلات اقتصادی و رکود داشت.
وی گفت: با وجود اینکه کارهای بزرگی در جهت رفع مشکلات صنعتی و بازرگانی کشور انجام شده است؛ اما نیاز است تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
در استان کردستان هزار و 47 پروانه بهره برداری وجود دارد که 300 پروانه ان باطل شده است. از 300 پروانه ای که باطل شده است، 160 پروانه بهره برداری وجود خارجی نداشته است و 140 پروانه بهره برداری که فقط شامل مستحدثات، مکان و سوله بود و بدون خط تولید بوده است.
در نهایت 757 واحد تولید صنعتی در کردستان که دارای مکان مشخص، تجهیزات و خط هستند شناسایی شده‌اند و از این تعداد نیز 127 واحد راکد، 339 واحد فعال با ظرفیت بالای 50 درصد و291 واحد نیمه فعال هستند.
در 757 واحد تولیدی صنعتی شناخته شده با ارزش هزینه 10 هزار میلیارد ریال برای هشت هزار و 500 نفر اشتغالزایی فراهم کرده است.
/19047355
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.