به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان غلامرضا شافعی در بازدید از جاده جدید سنندج-مریوان گفت: در سفر به کردستان از گردنه صلوات آباد سنندج، جاده جدید سنندج مریوان و کریدور میاندوآب کرمانشاه در مسیر استان کردستان بازدید شده و به دلیل اهمیت ذاتی طرح های ارتباطی استان، در سال 95 بیش از 100 درصد اعتبارات پیش بینی شده این پروژه ها تخصیص داده می شود.
وی اضافه کرد: در سال 96 برای تکمیل طرح های موجود از جمله جاده جدید سنندج-مریوان و تونل های ارتباطی آن، بعنوان کریدور اصلی ارتباط پایتخت و مرکز ایران به مرز رسمی باشماق اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه های وسیعی برای ایجاد و توسعه زیرساخت های ارتباطی کردستان در نظر است، افزود: بیش از 330 کیلومتر از کریدور شمال غرب به جنوب کشور از مسیر کردستان می گذرد و بخش هایی از این کریدور که هنوز ناتمام مانده است مورد توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گرفته و تامین اعتبار آن در حال پیگیری است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان نیز در این آیین گفت: دوبانده شدن گردنه صلوات آباد و اتصال مرکز شهر سنندج به تهران از طریق بزرگراه از اقدامات و تصمیمات بسیار خوبی بود که در سال 95 در حوزه حمل و نقل استان بوده و اعتبار این این پروژه بطور کامل تامین شده است.
بهرام نصراللهی زاده با اشاره به اینکه در سال 95 بهسازی و توسعه وضعیت راه های استان در دستور کار جدی مسئولان استان، سازمان برنامه و بودجه کشور و ورزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است افزود: برای برخی گره های ارتباطی که شرایط نامساعد داشتند، تصمیم گیری های خوبی گرفته شده است.
به گفته وی، بخش قابل توجهی از پروژه تبدیل گردنه صلوات آباد به بزرگراه در سال 96 به بهره برداری می رسد و بقیه آن نیز در سال 97 پایان می یابند.
نصراللهی زاده افزود: با حضور رییس جمهور در همدان ریل گذاری راه آهن به سمت سنندج آغاز شده و این از اقدامات اساسی دیگری است که در حوزه حمل و نقل و زیربنایی انجام شده است.
وی اتصال راه آهن شمال غرب به جنوب از مسیر کردستان را از دیگر شاه راه های ارتباطی استان عنوان کرد و گفت: موافقت اجرای این طرح و فراخوان مطالعات برگزار شده است.
نصرالهی زاده افزود: سال های 96 و 97 سال تحول جدی در حوزه ارتباطی استان بوده و بسیاری از طرح هایی که در حال حاضر در جریان است، به بهره برداری می رسد.
محور قدیمی مریوان - سنندج هم اکنون به جاده ای ترانزیتی تبدیل شده و دولت درصدد است برای کاهش خطرهای موجود آن و افزایش امکان توسعه اقتصاد، قدرت این شاهرگ اقتصادی را بیشتر کند.
مرز باشماق مریوان هم اکنون به عنوان یکی از گذرگاه های مرزی کشور نقشی کلیدی در صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز کشور را بازی می کند.
تعریض این محور از سال 1385 در دستور کار دولت قرار گرفت تا مسیر 126 کیلومتری محور قدیمی به 105 کیلومتر کاهش یابد و طی این مسیر از 2 ساعت به کمتر از یک و نیم ساعت با امنیت بیشتر انجام شود.
تعریض جاده در 52 کیلومتر از این محور انجام می شود و وزارت راه و شهرسازی این طرح را در 2 قطعه 30 و 22 کیلومتری پیگیری می کند.
قطعه اول این طرح هم اکنون با پیشرفت 95 درصدی در حال تکمیل بوده و قطعه دوم نیز به 2 پیمانکار واگداز شده است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.