قانع حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور کاهش پراکنش آفات نباتی و جلوگیری از طغیان شته ها؛ هرساله عملیات سمپاشی درختان سطح شهر اجرا می شود.
وی افزود: شته ها، کنه ها و گیاه خوارها از مهمترین آفات بوده که علاوه بر تغذیه از گیاهان و برگهای درختان ناقل بیماری های ویروسی نیز هستند.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: از سال گذشته علاوه بر اجرای دو نوبت سمپاشی درختان در فصل بهار یک نوبت هم در فصل زمستان اجرا می شود.
به گفته وی در مرحله نخست سمپاشی بهاره، تا اواخر هفته جاری هر شب از ساعت 12 شب به بعد سمپاشی درختان سطح شهر انجام می شود.
حسینی اعلام کرد: برای اجرای سمپاشی زمستانه که اسفندماه سال گذشته به مدت 10 روز اجرا شد از سم دیازینون و روغن امولوسیون شونده (ولک) استفاده شد.
وی با بیان اینکه درمرحله نخست سمپاشی بهاره از سم استامین پراید با صابون پالیزین استفاده می شود افزود: مرحله دوم سمپاشی بهاره با توجه به شرایط آب هوایی، 15روز بعد از اجرای مرحله نخست انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری سنندج از شهروندان خواست، در راستای جلوگیری از مسمویت های احتمالی، پنجره های مشرف به معابر اصلی را بسته واز پارک کردن خودروهای حامل موادغذایی در خیابان های اصلی خوداری کنند.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.