قانع حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در راستای ایجاد و تقویت روحیه و نشاط، توسعه و گسترش فضای سبز، افزایش فرهنگ استفاده از گل و گیاه، حمایت از تولیدکنندگان و تلطیف محیط زندگی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: فراخوان جشنواره گل و گیاه منتشر شده تا علاوه بر تولید کنندگان داخل استان، تولید کنندگانی هم از خارج استان بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: با اشاره به محدودیت فضا در پارک آتی جشنواره گل و گیاه در 30 غرفه برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: تولید کنندگان گل و گیاه می توانند تا تاریخ 12 اسفند جهت ثبت نام به سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری واقع در کمربندی آبیدر باغ شهدای 28 دی و یا از طریق سایت این سازمان به آدرس info@kurdist park.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
به گفته وی در این جشنواره قرار است نهال، کاکتوس، گل های آپارتمانی، میوه ارگانیک، تراریوم و گل های تزیینی برای شهروندان عرضه شود.
حسینی ادامه داد: غرفه ای نیز در کنار این جشنواره جهت آموزش صحیح کاشت نهال و همچنین نحوه درست نگهداری کردن از گل و گیاه برپا خواهدشد.
وی ابراز امیدواری کرد شهروندان با استقبال چشمگیر از این جشنواره ما را در اجرای برنامه های آینده سازمان یاری دهند.
جشنواره گل و گیاه زینتی از 21 تا 24 اسفند جاری به مدت چهار روز در پارک آی تی سنندج برگزار می شود.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون متر مکعب وجود دارد.
از مجموع 90 پارک سنندج، 20 پارک در منطقه یک، 20 پارک در منطقه 2 و 50 پارک نیز در منطقه سه شهری قرار دارند.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند بوده و این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.