به گزارش ایرنا، صلاح قریشی روز شنبه در سومین همایش استانی گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در سنندج، افزود: آمار از کارافتادگی کلی در استان در سال گذشته هفت دهم درصد، از کار افتادگی جزیی 1.1 درصد، غرامت نقص عضو 6.3 درصد و بهبودی کامل 91.8 درصد بود.
وی سازمان تامین اجتماعی را متعلق به کارگران دانست و افزود: این سازمان در راستای خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه تلاش می کند.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی یکی از ابزار توسعه است، کمک به تحقق عدالت اجتماعی ارتقای کیفیت زندگی و بهبود معیشت و تامین سلامت بیمه شدگان را یکی از اهداف مهم سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.
وی بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال 96 را حدود 826 هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: ماهانه در استان کردستان 27 میلیارد تومان تعهدات مستمری پرداخت می شود.
قریشی افزایش روحیه کارگران، کاهش فشار کار و افزایش بهداشت کار را از مزایای ایمنی بهداشت حرفه ای کارگران برشمرد و گفت: کاهش حوادث، افزایش کیفیت کار، کاهش مخارج درمانی، استفاده از نیروی انسانی و کاهش مخارج تولید از مزایای ایمنی بهداشت حرفه ای کارفرمایان است.
وی بیشترین آمار حوادث را مربوط به حادثه دیدگان حوادث کار دانست و اظهار کرد: تحقیقات فنی، پزشکی و بویژه تحقیقات روانشناسی نقش مهمی در پیشگیری از حوادث کار دارد.
وی غیر مجهز بودن کارگاه ها و استفاده نامناسب از ابزار و تجهیزات کار را از دلایل حوادث کار عنوان کرد و افزود: حادثه نه تنها از حیث اقتصادی بلکه از حیث اجتماعی مشکلاتی برای کارگر و خانواده وی ایجاد می کند.
وی به وجود 15 هزار و 600 کارگاه در استان کردستان اشاره کرد و گفت: این سازمان تعداد 612 هزار نفر بیمه شده را تحت پوشش قرار داده است.
وی ایجاد محیط سالم برای کارگر، فراهم کردن ایمنی کار، پیشگیری از صدمات حوادث کار، اقدامات قانونی کار و تامین اجتماعی در زمینه حوادث کار، رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در محیط کار بمنظور صیانت از نیروی کار و حفظ نیروهای ماهر و متخصص، حفظ و نگهداری بهینه از امکانات و ماشین آلات را ضروری برشمرد.
در ادامه معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه مطالعات در کشورهای جهان نشان داده است سلامت نیروی کار تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه های تولید دارد گفت: رعایت بهداشت حرفه ای در محیط کارگری منجر به افزایش تولید می شود.
دکتر فرزام بیدار پور نقش بهداشت حرفه ای را در تولید و اشتغال تاثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: رعایت بهداشت حرفه ای در محیط کارگری منجر به افزایش راندمان تولید می شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایجاد اشتغال و افزایش تولید در جامعه نیازمند همکاری و مشارکت همه سازمان ها است.
در پایان از تعدادی از کارگران نمونه استان کردستان با اهداء لوح تقدیر تجلیل و قدردانی بعمل آمد. پنجم تا یازدهم اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
همایش بزرگ پیاده روی کارگران، دیدار کارگران و تشکلات کارگری با نماینده ولی فقیه، برگزاری جشنواره امتنان از کارگران از برنامه های هفته کارگر در استان کردستان است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.