جمال ارشدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این بانک برای برقراری عدالت در توزیع عادلانه منابع و امکانات موجود برای بیماران خاص در استان پیش بینی شده است افزود: با توجه به لزوم پوشش درمانی دائمی و مستمر این بیماران و ساماندهی سایر خدمات مورد نیاز آنان، کمیته بیماران خاص از سال 1376 برای رفع موانع و مشکلات آنان زیر نظر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان تشکیل شده است.
به گفته وی در این مدت سعی شده همواره با نظارت استانداری و همکاری و هماهنگی موثر و جدی کلیه ادارات و سازمان های ذیربط به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان، اقدامات مطلوب و مناسبی برای خدمت به بیماران خاص استان انجام شود.
ارشدی با اشاره به اینکه در ادامه اقدامات این کمیته، شرایطی فراهم شده تا مساعدت های لازم برای حمایت مناسب بیماران عضو کمیته بیماران خاص صورت بگیرد افزود: مساعدت به بیماران خاص برای پوشش خدمات درمانی مورد نیاز که در تعهد کامل سازمان های بیمه گر پایه نبوده از مهمترین اقدامات انجام شده توسط این کمیته می باشد.
به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان این حمایت ها شامل رایگان شدم تعدادی از داروهای تخصصی، خدمات فیزیوتراپی، دندانپزشکی، کاردرمانی، ام آرآی، آزمایشات تخصصی به بیماران خاص در سطح استان است.
ارشدی ادامه داد: در این راستا در سال 95 بیش از 7 میلیارد ریال خدمات در بخش دولتی و خرید خدمت از بخش خصوصی برای بیماران خاص کردستانی هزینه شده است.
وی افزود: همچنین برای ارایه خدمات به بیماران خاص کردستان از طریق ثبت اطلاعات فردی در بانک اطلاعاتی با مساعدت های لازم توسط سازمان های مردم نهاد و حمایتی و بیمه گر و نظارت معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خدمات مناسبی به بیماران ارائه می شود.
وی گفت: تجهیز بخش های همودیالیز با خرید پنج دستگاه همودیالیز، دستگاه الکتروشوک، دستگاه مانیتورینگ از دیگر اقدامات انجام شده توسط این کمیته است.
به گفته وی اعزام 31 نفر از بیماران تالاسمی ماژور نیازمند انجام ام آر آی قلبی با تامین هزینه درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت روز جهانی تالاسمی و بیماریهای صعب العلاج از دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیته بیماران خاص استان کردستان در سال 95 است.
تعداد بیماران خاص در استان کردستان هزار و 841 نفر و در کل کشور 120 هزار و 600 نفر است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.