معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت پروتئین کردستان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های پرورش شتر مرغ در استان کردستان و غرب کشور است، گفت: در سال 1379 این شرکت با مساحت هفت هکتاری، سالانه ظرفیت تولید 120 قطعه مولد، 150 قطعه پرواری و تولید 2 هزار و 500 جوجه شتر مرغ را دارد.

 به گزارش ایلنا، خالد جعفری گفت: در شهرستان سقز نیز یک واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 35 قطعه پروانه تاسیس دریافت کرده و در حین ساخت است.

وی با اشاره به واحدهای نیمه صنعتی پرورش شترمرغ در استان افزود: در شهرستان قروه پنج واحد با ظرفیت 70 قطعه، یک واحد با ظرفیت 70 قطعه در شهرستان بانه و یک واحد با ظرفیت 25 قطعه در شهرستان سقز ازجمله این واحدها است.

جعفری از وجود یک واحد پرورشی با ظرفیت چهار قطعه در شهرستان بیجار و 2 واحد به ظرفیت 52 قطعه در شهرستان دهگلان، از دیگر واحدهای نیمه صنعتی پرورش شترمرغ در کردستان خبر داد.

وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت پروتئین کردستان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های پرورش شتر مرغ در استان کردستان و غرب کشور است، گفت: در سال 1379 این شرکت با مساحت هفت هکتاری، سالانه ظرفیت تولید 120 قطعه مولد، 150 قطعه پرواری و تولید 2 هزار و 500 جوجه شتر مرغ را دارد.

جعفری با اشاره به اینکه از پرورش‌دهندگانی که زنجیری فعالیت می‌کنند حمایت می‌کنیم، گفت: در حال حاضر صدور مجوز شتر مرغ پرواری با حداقل ظرفیت 200 قطعه، حداکثر ظرفیت در تک سنی 600 قطعه و در چند سنی هزار قطعه، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.