به گزارش خبرنگار ایرنا، با پایان یافتن چهارهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ مازندران اثر پژوهشی نمایشی' آواهای محلی کردستان' بر اساس رای هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش پژوهش این دوره از جشنواره را از آن خود کرد.
این نمایش گذری است بر لالایی‌ها و بازی‌های فراموش شده دیروز که نسل امروز با آن تا حدودی غربیه است و در دومین روز از جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ در سالن شهید باغبانی حوزه هنری مازندران به نمایش درآمد.
در این اجرای پژوهشی، کارگردان سعی کرد آواهای بومی و اصیل کردستان را به نمایش بگذارد و بخشی از آواهای فولکلور فراموش شده استان را احیا کرده و به مخاطبان خود بگوید که لالایی مادر برای کودک از هر موسیقی دیگری تأثیرگذارتر است.
اجرای این نمایش با صحنه‌ای تاریک همراه با صدای رعد و برق آغاز می‎شود و با صدای گریه نوزادی که کودک با شنیدن لالایی مادر می‌خندد پایان می یابد.
اجرای پِژوهشی آواهای کردستان ترکیبی از حرکت بازیگر، عروسک و صدای بازیگر است و کارگردان خواسته ذهن بیننده را برای پذیرش واقعیتی که در زندگی هر انسانی نهفته است، آماده سازد و او را به هویت و اصالت خود رهنمون سازد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.