به گزارش خبرنگار ایرنا جعفر توان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دیواندره افزود: مساله شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک موضوع حاکمیتی است و غفلت از توصیه های پیشگیری موجب شیوع این بیماری در جامعه می شود.
وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از راه های شیوع این بیماری، تصریح کرد: امکان تسری بیماری آنفلوآنزای پرندگان به انسان موجب تهدید سلامت افراد می شود که یکی از راه های پیشگیری این بیماری جلوگیری از زنده فروشی مرغ و فرهنگ سازی در دراز مدت است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دیواندره با بیان اینکه بهداشت و سلامت عمومی جامعه در اولویت است، اظهار کرد: اطلاع رسانی در خصوص این بیماری، علائم و راه های انتقال به انسان و چگونگی پیشگیری از آن به مردم و فرهنگ سازی در خصوص عدم استفاده از مرغ زنده در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری ضروری است.
فرماندار دیواندره افزود: شبکه دامپزشکی باید با جمع آوری سریع و کامل مرغ و بوقلمون و ماکیان آلوده، معدوم کردن بهداشتی و ضد عفونی مکان های نگهداری مرغ های آلوده، از شیوع این بیماری در شهرستان پیشگیری کند.
وی در ادامه تاکید نمود با اطلاع رسانی دقیق به شهروندان و مردم شهرستان، باید آنها را به صورت دقیق در جریان تبعات بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار داد و راه های پیشگیری از این بیماری را نیز معرفی کرد.
جعفر توان در پایان یادآوری کرد: ادارات عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در راستای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اقدامات و برنامه های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.
7353/1904
خبرنگار: منصور محمدی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.