به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش‌ازظهر امروز در هشتادوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی و ارزشی بود و بعثت رسول اکرم(ص) هم یک انقلاب فرهنگی برای حاکمیت ارزش‌های اسلامی بود.

وی با بیان اینکه معراج پیامبر(ص) اشرافیت آدم به همه موجودات بود گفت: «شب برات» که پیش‌رو است نوید این را می‌دهد که فقر و ظلم از جهان می‌رود و «عدالت و صلح» بر جهان حاکم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اصل اقتصاد مقاومتی یک مسئله مهم و ضروری زندگی انسان بوده و نقش کار در اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه یک ضرورت انکارناپذیر است و «اقتصاد مقاومتی» باید به «گفتمان» تبدیل شود.

وی گفت: جهاد کبیر یعنی اینکه نباید در زمین دشمن بازی کرد و یکی از مواردی که دشمنان بر روی آن متمرکز شده‌اند «مسائل اقتصادی» است بنابراین موضوع جهاد ما با دشمن قرار می‌گیرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه فقر دلیل عمده انحرافات موجود در جامعه است، افزود: فقر انسان را به «کفر و فساد» می‌رساند و بخش‌های عمده‌ای از این آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد به دلیل فقر است.

وی با اشاره به منابع غنی کشور در زمینه سوخت‌های فسیلی و معادن اظهار کرد: کشور ایران دارای پتانسیل‌های فراوانی از نظر منابع معدنی بوده و کردستان نیز یکی از استان‌هایی است که می‌تواند در زمینه کشاورزی و تولیدات غذایی پاسخگوی نیازهای فراوانی باشد که تولید 12 هزار تن گوشت قرمز مازاد در سال یک نمونه آن است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اگر از ذخایر آبی و منابع طبیعی استان به بهترین نحوه ممکن که آسیبی به طبیعت وارد نشود بهره برده شود، تحولات عظیمی در استان و کشور رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نگاه اسلام و سبک زندگی اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها لازم است که بیان شود، گفت: اهمیت فرهنگ اسلامی و نگاه اسلام در حوزه‌های مختلف باید بیشتر تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: برای اینکه مسائل فرهنگی به گفتمان تبدیل شود زمان‌بر است و نیازمند یک حرکت انقلابی و جهادی بوده و تبیین و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی بر عهده همه مسئولان دستگاه‌های استان کردستان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کسی مخالف شادی درست در جامعه نیست، گفت: باید تلاش کنیم حریم‌ها را حفظ کنیم و مواظب باشیم افرادی که حریم‌شکنی می‌کنند و اعتقاد درست و حسابی ندارند از ما سوء‌استفاده نکنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به انتخابات پیش‌رو در کشور افزود: باید با تمام وجود  تلاش کنیم تا انتخابات پیش‌رو با مشارکت حداکثری برگزار شود و برای کشور و ملتمان افتخاری دیگر ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: تشخیص فرد اصلح بر عهده خود فرد است و کاندیداها هم باید جنبه‌های مثبت را مطرح و خود را به مردم معرفی کنند و راهکارهای حل مشکلات را ارائه بدهند تا هر شخصی که انتخاب شد بتواند این راه حل‌ها را استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قطعاً دشمنان نسبت به حضور مردم کردستان پای صندوق‌های رأی حساب ویژه باز کرده‌اند اما مردم این خطه همیشه آنها را ناامید کردند و همواره وفاداری خود را به انقلاب و نظام ثابت کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622876
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.