جان محمدخوب پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس نسبت به سال گذشته متفاوت برگزار خواهد شد و در بحث سبک زندگی اسلامی که زیر شاخه های زیادی دارد به صورت تخصصی بررسی می شود.
وی موضوع سبک زندگی را از دستورالعمل های دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور دانست،اظهار داشت: این دستورالعمل به ادارات ارشاد ابلاغ شده است.
وی افزود: در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بر تدوین راهکارها و برنامه های سبک زندگی بحث و تبادل نظر می شود لزوم پرداختن به این مساله و اهمیت آن بر همگان آشکار است.
وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی که فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری و سال‌های پیش بوده نیز تلاش ما بر این است که این فرهنگ را در میان اقشار و آحاد جامعه گسترش دهیم که گام نخست آن شناخت دقیق و درست اقتصاد مقاومتی است.
خوب پور گفت: اولویت بعدی در موضوع اخلاق عمومی شامل قانونگرایی مانند درست رانندگی کردن نیز جزء انضباط عمومی و فردی یک شهر محسوب می شود.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس اظهار داشت: طلاق، اعتیاد، سرقت،حاشیه نشینی از موضوعات آسیب های اجتماعی و انسجام ملی و وحدت ، مشارکت اجتماعی، اعتماد عمومی،امید به آینده،نشاط و شادابی به عنوان سرمایه های اجتماعی از دیگر اولویت های شورای فرهنگ عمومی فردیس قرار خواهد گرفت.
خوب پور افزود: یکسری برنامه هایی را برای ماه شعبان و رمضان با عنوان از مولود کعبه تا وعده موعود از ولادت امام علی (ع) تا میلاد امام زمان(عج) در نظر گرفته ایم که در 31 نقطه از شهرستان فردیس همراه با مسابقات فرهنگی و جنگ شادی با حضور نخبگان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
وی ادامه داد: برنامه جشن رمضان از 15 رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) با همکاری گروه هنری و کرسی های قرآنی با حضور موسسات قرآنی در شهرستان تدارک دیده شده است.
خوب پور گفت: گروه هنری باران در پارک بهشت واقع در منطقه 10 فردا سه شنبه از ساعت 17 الی 19 و 21 الی23 شب در دو سانس برنامه اجرا خواهند کرد.
وی افزود: جشنواره های تئاتر،سرودها و آواهای انقلابی،موسیقی هنرجویی ،هنرهای تجسمی از جمله برنامه های شاخص فردیس در دستور کار قرار گرفته است.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.