به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار مسعود خرم‌نیا اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با انجام دو ماه کار اطلاعاتی و شناسایی سوداگران مرگ با همکاری پلیس استان قم، روز گذشته «کشنده تریلر» را حین انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی، در مسیر کاشان-قم شناسایی و در ورودی استان قم متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان 232 کیلو و 500 گرم تریاک را در داخل «کشنده تریلر» کشف و دو سوداگر مرگ را نیز دستگیر کردند.

انتصاب یک مدیر جدید در استانداری کردستان

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان با صدور حکمی «سید کمال حسینی» را به عنوان مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان منصوب کرد.

در بخشی از این حکم، با اشاره به تعهد و تجربیات ارزنده «سید کمال حسینی» خطاب به وی آمده: امید است با اتکال به ذات باریتعالی و بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در انجام امور محول موفق باشید.                                           

157 هزار متر از خیان‌های اصلی سنندج خط‌کشی طولی شد

سهیل فضل‌وزیری اظهار داشت: عملیات خطکشی طولی  با نظم دهی به ترافیک، کاهش تصادفات، افزایش ضریب ایمنی و تسریع و سهولت در تردد یکی از اقداماتی است که این معاونت در سطح خیابان‌های اصلی سطح شهر، هر ساله در چند نوبت نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.

وی گفت: اجرای  عملیات خط‌کشی طولی هم در ایجاد فرهنگ رانندگی بین خطوط و همچین زییای خیابان‌های سطح شهر تاثیر گذار است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری سنندج از انجام 157 هزار متر خط‌کشی طولی خیابان‌های اصلی سطح شهر در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در چند نوبت خیابان‌های اصلی بصورت ویژه خط‌کشی طولی شد.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات معاونت ترافیک در جهت ایمن‌سازی معابر بحث نصب سرعت‌گاه‌های پلاستیکی و همچین آسفالتی است که این سرعت‌گاه‌ها بر اساس بررسی کارشناسان حوزه ترافیک و مصوبه شورای ترافیک در سطح شهر نصب می‌شوند

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری سنندج گفت:  یکی از معایب سرعت‌گاه‌های پلاستیکی فرسودن شدن و از بین رفتن پلاستیک آن و بجا ماندن میخ‌های آن که بعضاً باعث آسیب رساندن به وسایل نقلیه می‌شود.

فضل‌وزیری افزود: با هدف کاهش حوادث و همچین نصب استاندارد سرعت‌گا‌ها عملیات جایگزین کردن سرعت‌گیر آسفالتی به‌جای سرعت‌گاه پلاستیکی در دستور کار این  معاونت قرار گرفت.

وی از جایگزین کردن 97 عدد سرعت‌گاه آسفالتی به جای سرعت‌گاه پلاستیکی خبر داد و اظهار کرد: با نظر کارشناسان حوزه ترافیک در بسیاری از معابری هم که نیاز به سرعت‌گاه نبوده نسبت به برداشت آن هم اقدام شد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری سنندج تأکید کرد: یکی از اقداماتی که در بحت سرعت‌گاه‌های آسفالتی باید اجرا شود بحث رنگ‌آمیزی دو جزیی است تا در شب و روز برای رانندگان قابل رویت باشد و مانع از بروز حوادث شود.

وی گفت: پس از نصب سرعت‌گاه‌های آسفالتی سال گذشته بیش از 2 هزار متر مربع از این سرعت‌گاه‌ها و خیابان‌های اصلی رنگ‌آمیزی دو جزیی انجام شد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری سنندج با اشاره به نصب 640 عدد استوانه‌های ترافیکی در سطح شهر، نصب 480 مورد تابلوهای اخباری و اخطاری، ترمیم و نصب 220 مورد مورد جداکننده و ایمن‌سازی و آشکارسازی رفیوژ وسط زیرگذر شالمان توسط سولار چشمک زن، استوانه فلزی و گارد ریل خاطر نشان کرد: نصب 48 مورد تابلوهای سولار LED، برداشت تابلوهای مازاد و فرسوده 85 مورد، رنگ‌آمیزی پایه‌های سطح شهر 265 مورد، نوسازی و تنظیم مجدد و تعمیر و نصب چراغ‌های راهنمایی و دستگاه‌های فرماندهی سطح شهر 216 مورد، ترمیم و بازسازی تابلوهای هدایت مسیر از دیگر اقدامات حوزه معاونت ترافیک در سال گذشته است.

وی گفت: سال گذشته 57 مصوبه شورای ترافیک استان در خصوص اجرای طرح محدودیت ترافیکی در خیابان‌ها و میادین سطح شهر نیز اجرا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622380
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.