به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جمال یوسفی در بازدید از دفتر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در استان کردستان‌ با اشاره به رسالت خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم در استان کردستان از جهات مختلف همچون اطلاع‌رسانی شفاف، به‌موقع، دقیق، روشن و رعایت اخلاق و صداقت در انتشار خبرها شایسته تقدیر است.

وی گفت: خبرگزاری تسنیم در روند توسعه، پیشرفت و مدیریت کردستان نقشی تأثیرگذار دارد و همیشه برنامه‌های استان را به خوبی رصد می‌کنند و اطلاعاتی شفاف درباره امور مختلف به مردم ارائه می‌دهد.

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان با اشاره به برنامه‌های بیمه ایران تصریح کرد: برنامه‌های بیمه ایران تقریباً هرساله به صورت یک روال بوده اما هرسال در طرح‌ها، و برنامه‌های خود تنوع کاری را براساس نیازهای سبدخانواده مردم درخواست و ایجاد می‌کند.

شعار سال روند «توسعه و رشد» کشور را به دنبال دارد

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: خوشبختانه هرساله مقام معظم رهبری با انتخاب شعار ارزشمند سال و با دیدگاه کلی هدف‌مندی روشن و شفافی را جلوی دید ما قرار می‌دهد که پر از نکات پرمعنا، پر محتوا و سازگار همراه با روند توسعه و رشد مملکت است.

برنامه‌های بیمه کردستان در راستای تحقق شعار سال است

یوسفی با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» افزود: گاهی بر اساس عدم نهادینه کردن فرهنگ بیمه و عدم شناخت این فرهنگ در کشور برخی از افراد فراموش می‌کنند که صنعت بیمه چه نقشی در تولید- اشتغال و اقتصاد مقاومتی دارد اما برنامه‌های بیمه کردستان در راستای تحقق شعار سال است.

تنها راه نجات وضعیت کنونی کشور «اقتصاد مقاومتی» است

وی اظهار کرد: سالهاست که اقتصاد مقاومتی را آموزش می‌بینیم و تعریف می‌کنیم و باید همه ما مسئولان و مردم در جهت تحقق شعار سال گام برداریم چراکه تنها راه نجات وضعیت کنونی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم «اقتصاد مقاومتی» است.

تولید و اشتغال جزو مهم‌ترین برنامه‌های صنعت بیمه ایران است

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان گفت: امسال تولید و اشتغال جزو مهم‌ترین برنامه‌های صنعت بیمه ایران است چراکه در بخش خصوصی یا دولتی افرادی هستند که سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مشغول تولیدات برای کشور هستند و هدف ما نیز حمایت از این قشر است.

وی گفت: یکی از راه‌های ایجاد «تأمین امنیت و پوشش سرمایه‌گذاری» و پیشگیری از خطر که در رسالت، مأموریت و فلسفه بیمه وجود دارد بحث "تولید" است چون اگر کارخانجات، کارگاه‌ها، و اتحادیه‌های سراسرکشور که مشغول تولیدات هستند را تحت پوشش بیمه در بیاوریم قطعاً از هرنوع ورشکستگی، حوادث و هرمشکلی که امکان دارد برای آنها اتفاق بیفتد جلوگیری کردیم.

اقتصاد مقاومتی از «بیکاری، رکود و تورم» پیشگیری می‌کند

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان خاطر نشان کرد: توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی می‌تواند از بیکاری، رکود و تورم پیشگیری کند و می‌توانیم به چرخه تولید کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو گفت: در حادثه غم‌‌انگیز پلاسکو و بحران ملی که اتفاق افتاد متوجه شدیم که چه ضعف‌هایی در تمامی امورات وجود دارد چون اگر تمام آن تولیدات و کاسبان طبق ارزش‌های واقعی تحت پوشش بیمه بودند تاکنون همه مطالبات آنان پرداخت شده بود و بیان این نکته هم خیلی مهم است که هیچ تولیدی و سرمایه‌گذاری نباید بدون پوشش و حمایت صنعت بیمه راه‌اندازی شود.

پرداخت 130 میلیارد تومان خسارت طی سال گذشته به‌صورت آنلاین در بیمه ایران کردستان

یوسفی با اشاره به عملکرد بیمه ایران کردستان در سال گذشته افزود: سال گذشته در کل رشته‌های بیمه‌ای همانند بیمه ثالث و جانی اتومبیل، آتش‌سوزی، مهندسی، بیمه‌های عمر و زندگی و حوادثی که برای مردم پیش آمده بود 130 میلیارد تومان خسارت به صورت آنلاین و همزمان پرداخت شد که موجب رضایت‌مندی مردم و شهروندان کردستانی را نیز به دنبال داشت.

توجه به «بیمه‌های عمر و زندگی» به صورت ویژه مدنظر بیمه ایران کردستان است

وی با اشاره به نیاز و ضرورت توجه بیشتر به بیمه‌های عمر و زندگی اظهار کرد: یکی از موارد مهم در سیاست‌گذاری وزارت صنعت و معدن و بیمه توجه به «بیمه‌های عمر و زندگی» بوده که بیمه کردستان نیز این مهم را در اولویت و دستور کار خود قرار داده است.

صدور 6200 فقره بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز در استان

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان گفت: خوشبختانه در سال گذشته موفق شدیم که نزدیک به شش هزار و 200 فقره بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز در بیمه‌های زندگی برای مردم استان کردستان صادر کنیم و امسال نیز برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم این برنامه را 50 درصد رشد بدهیم.

وی گفت: خوشبختانه موضوعی که همیشه برای کارکنان بیمه ایران کردستان حائز اهمیت و مهم بوده و همواره به صورت جدی آن را پیگیری و در دستور کار قرار داده‌ایم این است که تاکنون اجازه نداده‌ایم که هیچ پرونده‌ای به صورت معوق بماند.

«تکریم ارباب رجوع و رضایت‌مندی مردم» هدف بیمه ایران کردستان است

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان خاطر نشان کرد: کارکنان بیمه ایران کردستان همیشه در جهت تکریم ارباب رجوع و رضایت‌مندی مردم استان تلاش می‌کنند و هدف ما این است که مردم به حق واقعی خود برسند و روز‌به‌روز اعتماد مردم به صنعت بیمه ایران بیشتر شود.

وی گفت: شبکه فروش بیمه ایران کردستان با حضور در تمام کارگاه‌های تولیدی و مناطق بیمه‌ای استان توجه خاصی به مقوله تولید و اشتغال دارد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

یوسفی افزود: صنعت بیمه باید بتواند در پوشش دادن تولیدات برای سرمایه‌گذارانی که به ما اعتماد می‌کنند از آنها حمایت کند و قطعاً این مهم را باجدیت دنبال می‌کنیم.

ایجاد دفاتر جدید بیمه ایران در کردستان

وی اظهار کرد: امسال سعی می‌کنیم که در استان کردستان تعدادی دفاتر جدید بیمه‌ای را باهدف ایجاد اشتغال برای جوانان و ارائه خدمت به شهروندان کردستانی ایجاد و راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم فرهنگ بیمه‌ای را به ویژه در بخش بیمه‌های عمر و زندگی در میان مردم توسعه دهیم.

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان خطاب به جوانان استان گفت: از همه کسانی که علاقمند به ایجاد دفاتر تخصصی بیمه‌های عمر و زندگی هستند دعوت می‌کنیم که به بیمه ایران کردستان مراجعه و نسبت به مراحل صدور مجوز و آغاز به کار فعالیت  کنند.

راه‌اندازی 30 دفاتر بیمه‌ عمر و زندگی در استان

وی گفت: امیدواریم که امسال بتوانیم باهدف توجه بیشتر به بیمه‌های عمر و زندگی و ترویج این فرهنگ نسبت به راه‌اندازی 30 دفتر در استان اقدام کنیم.

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان خاطر نشان کرد: در استان کردستان هر ماه جلساتی مابین سازمان دارایی، اموال تملیکی، بانک ملی، بیمه ایران و گمرک به عنوان شورای هماهنگی مدیران و زیر مجموعه وزارت دارایی باهدف اجرای راهبردها، تشریح مساعی و چالش‌هایی که در حوزه‌های مختلف و بیمه وجود دارد تشکیل می‌شود و چالش‌ها، مشکلات و آسیب‌های موجود در صنعت بیمه به بیمه مرکزی ارجاع داده می‌شود.

یوسفی افزود: موضوعی که همواره بیمه ایران کردستان دنبال می‌کنیم و همیشه درخواست داشته‌ایم این بوده که شعبه تخصصی بیمه باهدف تسریع پیدا کردن کارها و جلوگیری از فساد بیمه‌ای ایجاد شود اما هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد: درخواست ما از مسئولان مرتبط این است که تصادفاتی که در استان اتفاق می‌افتد به خارج از استان فرستاده نشوند و سعی کنند موارد و اقدامات لازم  بر اساس کنترل، هماهنگی و همدلی در همین استان انجام شود.

بیمه ایران کردستان با افراد سودجو به صورت قانونی برخورد می‌کند

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو در شبکه‌های فروش بخش خصوصی بیمه‌‌نامه‌ها را به صورت تقلبی صادر می‌کنند و حق بیمه را واریز نمی‌کنند و برای خود برداشت می‌کنند و در بیمه کردستان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی به‌شدت با این افراد برخورد می‌شود.

وی گفت: چنانچه هر کدام از دفاتر استانی به صورت خودسرانه و واهی پولی را وارد نقدینگی خود کند قطعاً در این میان عدم ایفای تعهدات صورت گرفته است و به صورت قانونی با این افراد برخورد می‌شود.

مدیرکل بیمه ایران استان کردستان با اشاره به دلیل دوام 81 ساله بیمه ایران، خاطر نشان کرد: ماندگاری، دوام و بقای بیمه ایران بر اساس تحلیل ریسک و پیشگیری از خطر بوده و یکی از برجسته‌ترین کارهای کارشناسی شده محسوب می‌شود.

وی گفت: موضوع ارزیابی و تحلیل ریسک بزرگ‌ترین مقوله و مهم‌ترین توجه را در فرایند بیمه‌گری دارد که اگر به آن توجه شود موفق و در غیراینصورت خطرناک است.

میزان خسارت بیمه اتومیل براساس نرخ روز تعمیرکاران و اتحادیه‌های قطعات و یدکی پرداخت می‌شود

یوسفی در پاسخ به این سوأل که نحوه ارزیابی میزان خسارت اتومبیل چگونه است، افزود: در بخش خسارت اتومبیل کسانی که فوت و یا مجروح می‌شوند دادگاه به آنها حق می‌دهد و مشخص است اما در خسارت بیمه اتومبیل که زیان می‌بیند تابع نرخ روز تعمیرکاران و اتحادیه‌های قطعات و یدکی هستیم و از قبل با هیچ‌ فردی قرارداری بسته نشده بلکه قیمت میانگین پنچ تعمیرکار را در نظر می‌گیریم.

در این بازدید مدیر روابط عمومی بیمه ایران کردستان نیز جمال یوسفی را همراهی ‌کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617634
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.