به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز یکشنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد اظهار کرد: سروآباد یک شهرستان بسیار زیبا با جاذبه های گردشگری و بکر است که توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های آن می تواند باعث توسعه پایدار در این شهرستان شود.
وی ادامه داد: روستاهای سروآباد تاکنون توانسته اند با ارتباط دقیق و منطقی بین طبیعت و زندگی خود و با تولید محصولات مختلف بدون وابستگی به خارج از منطقه خود به زندگی ادامه دهند که این مهم یک تعریف دقیق از اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری برای تولید و اشتغال در روستاهای شهرستان سروآباد وجود دارد، افزود: در هر روستای این شهرستان یک محصول ناب و خاص تولید می شود که این مهم در کمتر شهرستان استان و حتی کشور وجود دارد.
وی گفت: به عنوان مثال صنایع و هنرهای دستی منطقه اورامان می تواند محرک بسیار خوبی برای بخش اقتصادی باشد، به شرطی که آموزش های این بخش به روز و ارتباط آن با بازار عرضه فراهم شود.
فیروزی خواستار ایجاد و طراحی یک الگوی مناسب برای شهرستان سروآباد شد و گفت: ادارات صنعت معدن و تجارت، فنی و حرفه ای و سازمان جهاد کشاورزی باید تلاش کنند با ارائه یک طرح و الگوی مناسب برای روستائیان شهرستان سروآباد باعث افزایش تولیدات آنها و همچنین افزایش کیفیت و بهره وری محصولات آنها شوند.
وی ادامه داد: ایجاد یک الگوی بومی و درخور روستائیان شهرستان سروآباد باید در نظر گرفته شود تا اقتصاد آنها شکوفا شده و شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال رهبر معظم انقلاب تحقق یابد.
وی اظهار کرد: باید یک برنامه و یک آموزش ویژه فنی و حرفه ای برای سطح روستاهای سروآباد در نظر گرفته شود که در این راستا با اعزام مربیان آموزشی به روستاها و ارائه آموزش های لازم فنی وحرفه ای باید تولید را در این روستاها فعال تر کرد.
او به منطقه اورامان اشاره کرد و گفت: منطقه تاریخی و گردشگری اورامان در شهرستان سروآباد یک ظرفیت و یک پتانسیل بسیار قوی برای شناسایی و معرفی هر چه بیشتر این شهرستان در سطح ملی و بین المللی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم منظر فرهنگی اورامان را در جهان بیشتر معرفی کنیم و زمینه لازم برای ثبت جهانی آن را فراهم کنیم و در این راستا باید بافت فرهنگی و سنتی آن را حفظ کنیم.
وی افزود: تغییر در بافت سنتی منطقه اورامان و ساخت و ساز با مصالح صنعتی در واقع ظلم به مردم این منطقه است، بنابراین باید تلاش کنیم در ساخت و سازهای منطقه از مصالح بومی منطقه استفاده شود.
وی مرزی بودن شهرستان سروآباد را یک فرصت دانست و گفت: باتوجه به اینکه این شهرستان هم مرز با کشور عراق است، زمینه لازم برای سرمایه گذاری با رویکرد تولید کالاهای صادراتی در این شهرستان فراهم است، بنابراین از سرمایه گذاران بخش خصوصی درخواست می کنیم از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتخابات صحنه نمایش اقتدار و عظمت ملت ایران در عرصه ملی و بین المللی است، بنابراین همه باید تلاش کنیم حضور مردم در انتخابات حضوری حداکثری باشد.
فیروزی افزود: برگزاری انتخابات سالم و رقابتی نمادی از مردم سالاری دینی انقلاب اسلامی است، بنابراین شرکت در انتخابات وظیفه ای همگانی و ملی است.
به گزارش ایرنا، در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد در سال 96 مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل شهرک های صنعتی، مدیر کل آب منطقه ای معاونین اداره کل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان و مدیران و مسئولان شهرستانی حضور داشتند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354 /3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.