عبدالمحمد زاهدی، شامگاه شنبه با صدور پیامی که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان قرار گرفت، نوشته است: حوادث غیرمترقبه اخیر در کردستان و خسارت مالی و جانی به هموطنان در نقاط مختلف کشور به ویژه در استان کردستان موجب تألم و تاثر خاطر همه‌ ما شده است.
وی در پیام خود با ابلاغ دستورهای اکید به دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله ستاد مدیریت بحران استان و ارائه گزارش کارشناسی و پیگیری وضعیت و مشکلات موجود اظهار داشته است: این حادثه را به خانواده‌های جان‌باختگان این حوادث به ویژه حادثه پارک کوثر سقز و بلایای طبیعی اخیر تسلیت گفته و آنها را به عنوان هموطنان داغدیده و خسارت دیده خود تنها نمی گذاریم.
روز جمعه در اثر حوادث ناشی از بارش باران و جاری شدن سیل، 5 نفر در کردستان جان خود را از دست دادند.
رانش زمین در پارک کوثر سقز یکی از این حوادث بود که طی آن چهار نفر جان خود را از دست دادند و سقوط جوان 30 ساله سالکن روستای ششه بانه به داخل رودخانه نیز دیگر حادثه روی داده در این روز بود.
تخریب چند پل و جاده روستایی در شهرستان سقز از دیگر گزارش های رسیده مدیریت بحران استان است که میزان خسارت به این تاسیسات هم اکنون در حال بررسی است.
بارش باران از بامداد روز جمعه در کردستان آغاز شد و تا شامگاه روز گذشته شنبه ادامه داشت.
در روز جمعه گذشته مریوان و بانه هرکدام با 30 میلیمتر رکوردار بارش در استان هستند و کامیاران با 29 میلیمتر، هزارکانیان با 20 میلیمتر، سقز با 18 میلیمتر و سنندج با 15 میلمیتر در رتبه های بعدی قرار دارند و قروه با 4.5 میلیمتر و بیجار با یک میلیمتر کمترین میزان ثبت شده بارش در ایستگاه های اصلی استان هستند.
از ابتدای سال زراعی جاری تا 23 فروردین 96 حدود 380 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 577 میلیمتر سال گذشته 34 درصد کاهش پیدا کرده است.
میزان بارش های امسال در مقایسه با 299 میلیمتر میانگین بلند مدت استان، در حدود 11درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.