به گزارش روز چهارشنبه ایرنا مترجم کتاب 'ژهره باران' عماد کریمیان است و محمد باقر نیکخواه بهرامی نویسنده این کتاب در اثر خود انواع بمب های شیمیایی، تاریخ استفاده از سلاح شیمیایی، استفاده رژیم بعث عراق از سلاح های شیمیایی، تعداد قربانیان، تعداد و نحوه استفاده رژیم بعث عراق از این سلاح ها در جنگ هشت سال تحمیلی را معرفی کرده است.
این کتاب در 220 صفحه توسط انتشارات خرد و با حمایت حوزه هنری استان کردستان به زیور طبع آراسته شده که امروز در حاشیه در نخستین جلسه مجمع عمومی فوق العاده شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان رونمایی شد.
رئیس حوزه هنری کردستان در این آیین با اشاره به اینکه تقویت ارتباط هنرمندان و روابط عمومی نهادها از اهم برنامه های این حوزه در سال جاری است افزود: برای اجرای طرح های مختلف اطلاع رسانی و تبلیغات حوزه هنری آماده برگزاری دوره ها و همایش های مشترک بین روابط عمومی ها و هنرمندان است.
امین مرادی افزود: بدون شک بهره مندی از توانمندی هنرمندان سطح استانی می تواند تاثیرگذاری اطلاع رسانی روابط عمومی را بیشتر از گذشته بکند.
20 فروردین سالروز شهادت شهید سید مرتض اوینی به عنوان روز هنر اسلامی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است و حوزه هنری نیز از این تاریخ به مدت هفت روز همه سال هفته هنر اسلامی را در سراسر کشور برگزار می کند.
سید مرتضی آوینی کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزهٔ فرهنگی در سال 1326 به دنیا آمد و روز بیستم فروردین 1372 در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، به همراه محمد سعید یزدان پرست با مین برخورد و بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.
شش روز در ترکمن صحرا، سیل خوزستان، خان گزیده‌ها، حقیقت، با دکتر جهاد در بشاگرد، هفت قصه از بلوچستان، با تیپ المهدی در محور رأس البیشه، شیر مردان خدا!، کرب‌وبلا در انتظار است، روایت فتح و شهری در آسمان از جمله فیلم های ساخته شده توسط این شهید است.
از وی کتاب هایی نیز به جا مانده که از این آثار می توان به آئینه جادو، توسعه و مبانی تمدن غرب، گنجینه آسمانی، یک تجربه ماندگار، فردایی دیگر، حلزون‌های خانه به دوش، رستاخیز جان، آغازی بر یک پایان، فتح خون، امام و حیات باطنی انسان، با من سخن بگو دوکوهه، مرکز آسمان، نسیم حیات و سفر به سرزمین نور اشاره کرد.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.