به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر در واکنش به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه ضمن محکومیت شدید این اقدام، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می کند.
وی ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدام نظامی یک جانبه و حملات موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه توسط ناوهای آمریکایی، افزود: اینگونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک، اقدامی نابجا و نابخردانه و دور از قوانین بین المللی است.
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: این گونه حرکت ها در راستای حمایت از تروریست بوده و دامنه شعله ی جنگ را گسترش داده و موجب ناامنی منطقه خواهد شد.
وی افزود: در هرجای دنیا فسادی صورت می گیرد آمریکا و اسرائیل در آن حرکت شریک بوده و بانی این فساد و جنگ افروزی نیز آنها هستند.
امام جمعه ابهر با اشاره به نزدیکی به روزهای اعتکاف، ابراز کرد: برای اهمیت اعتکاف همین بس که خداوند پیامبر خود، حضرت ابراهیم را مامور می کند مسجد و خانه خدا را برای معتکفان آماده کند که مهمترین راه برای عبادت همان خلوت و پرهیز از کثرت است هرچه انسان از کثرت و شلوغی فاصله داشته باشد در عبادت کامیاب تر است.
وی یادآور شد: اعتکاف به این منظور پیش بینی شده است تا مومنان در گوشه ای خلوت و به دور از شلوغی های روزمره با ذات مقدس پروردگار به راز و نیاز بپردازند و این اعتکاف نیز باید عالمانه و عاشقانه باشد.
حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: بزرگترین خدمت و عبادت اشتغال زایی و در فکر مردم بودن است و مسئولان نباید حرف بزنند بلکه باید عمل کنند، حرف زدن وظیفه دیگران است باید بدون قیل و قال در حیطه کاری و مسئولیت خویش به پاکی کار کنند البته در جایی که به مردم ظلم می شود باید فریاد برآورند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.