«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه پس از انتشار خبر حمله موشکی این کشور به یک پایگاه هوایی در نزدیکی استان حمص سوریه در جمع خبرنگاران گفت : امشب از همه ملت های متمدن می خواهم که برای پایان این کشتار و خونریزی و ریشه کردن تروریسم به هر شکل و نوعی که باشد، به ما بپیوندند.

 

به گزارش جماران، ترامپ با تکرار دوباره این ادعا که دولت سوریه مسئول حادثه شیمیایی روز سه شنبه گذشته در شهر «خان شیخون» واقع در جنوب استان «ادلب» بوده است، گفت: من امشب دستور حمله به پایگاهی را دادم که از آن برای تدارک این حمله شیمیایی استفاده شده بود.
وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه از گسترش و استفاده از سلاح های شیمیایی در راستای منافع آمریکا جلوگیری کند، دست به این عملیات زده است.
رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: بدون شک دولت سوریه با زیر پا گذاشتن تعهدات خود ذیل کنوانسیون بین‌المللی منع استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی، از تسلیحات ممنوعه بهره برده و درخواست های شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفته است.
وی ادامه داد: امشب از همه ملت های متمدن می خواهم که برای پایان این کشتار و خونریزی و ریشه کردن تروریسم به هر شکل و نوعی که باشد، به ما بپیوندند.
منابع خبری غربی ساعتی پیش از حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا به پایگاهی هوایی در نزدیکی استان حمص سوریه خبر داده بودند.
هنوز گزارشی از تلفات و خسارت های احتمالی این حمله منتشر نشده است

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.