محمدسعید زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: در راستای بازرسی ویژه نوروزی امسال از سطح عرضه شهرستان بیجار نزدیک به سه هزار کیلوگرم قند شکسته با نام تجاری «پیشگامان» به دلیل نداشتن علامت استاندارد، توقیف شد.

وی گفت: در فروردین ماه جاری حدود سه هزار کیلوگرم قند شکسته توسط کارشناسان استاندارد در شهرستان بیجار کشف و توقیف شد.

معاون ارزیابی و انطباق اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان تصریح کرد: مشتریان و مردم استان هنگام خرید محصولاتی همچون قند شکسته، شکر بسته‌بندی شده حتماً به درج علامت استاندارد و کد ده رقمی بر روی بسته‌بندی دقت کرده و در صورت عدم رویت نشانه‌های فوق مراتب را از طریق سامانه تلفن گویای 1517 گزارش کنند.

وی از کشف 119 کیلوگرم کالای تاریخ مصرف گذشته در بیجار در اجرای طرح گشت‌های نوروزی امسال خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال در گشت‌های مشترک که با حضور نمایندگان اداره استاندارد، شبکه بهداشت، اداره صنعت و معدن و اماکن ز با هدف حمایت از حقوق شهروندان بألاخص مسافران انجام شد کالاهای تاریخ مصرف گذشته در شهرستان بیجار کشف و ضبط شد.

زاهدی افزود: در این بازرسی‌ها حدود 119 کیلوگرم مواد تاریخ مصرف گذشته کشف شد که از همشهریان گرامی خواسته می‌شود هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی بسته‌بندی دقت کرده و از خرید اجناس تاریخ مصرف گذشته، بدون تاریخ مصرف یا مخدوش شده جداً خودداری کنند.

وی با اشاره به  بازرسی از 58 واحد صنفی در قالب گشت نوروزی در شهرستان قروه اظهار کرد: در راستای صیانت از سلامت و حقوق مصرف کنندگان بازرسی و گشت‌های مشترک نوروزی از رستوران‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، کارگاه‌های تولید شیرینی و آجیل، خبازی و نانوایی‌ها، مراکز آرایشی و بهداشتی و طلافروشی‌های سطح شهرستان با همکاری ادارات بهداشت و صنعت‌ومعدن از مراکز عرضه که هرساله از 15 اسفند ماه شروع می‌شود و تا 15 فروردین امسال ادامه داشت، انجام شد.

معاون ارزیابی و انطباق اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان گفت: در این بازرسی‌ها که از 58 واحد صنفی در زمینه‌های مختلف بازرسی به عمل آمد به 12 مورد تذکر داده شد و 9 مورد نیز کشف و جمع‌آوری محصولات بدون علامت استاندارد یا فاقد کیفیت انجام گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610134
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.