به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سبدبهمن نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار داشت: در یکی از گشت‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی که به بررسی مراکز خدماتی رفاهی بین راهی اختصاص داشت یک واحد رستوران به جهت عدم رعایت موازین بهداشتی با نظر نمایندگان دستگاه های اجرایی پلمب شد.

وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت نگهداری فرآورده‌های خام دامی در رستوران مذکور افزود: پذیرش و ارائه خدمات در رستوران در حالی صورت می‌گرفت که آب رستوران از مدت‌ها قبل قطع بوده و شست‌وشوی بهداشتی ظروف و فرآورده‌های خام دامی انجام نمی‌شد.

نقیبی از عموم مردم و مسافران محترم درخواست کرد هرگونه مشکلات بهداشتی در رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق سامانه پیامکی 50001512 به اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گزارش کنند.

نظارت بر مراکز درمانی و مایه‌کوبی در بوئین‌زهرا تشدید می‌شود

مهدی مهرزاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ حقوق مصرف‌کنندگان بوده که در این راستا نظارت بر تاریخ مصرف، شرایط مطلوب نگهداری، نحوه استفاده مناسب وجلوگیری از توزیع خارج از شبکه و غیرمجاز داروها و واکسن‌های دامی به چرخه توزیع از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت 5 داروخانه، 6 مرکز اشتغال به امور درمانی و 2 مرکز مایه‌کوبی در سطح شهرستان، طی سال 95 تعداد 20 مورد بازدید از مراکز درمانی، 48 مورد بازدید از داروخانه‌ها و 26 مورد بازدید از مراکز مایه‌کوبی شهرستان،‌ توسط کارشناسان این اداره‌ انجام گرفته است.

مهرزاده گفت: تاکنون با بازدید و نظارت مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی، جمع‌آوری و معدوم‌سازی حجم عمده‌ای  از داروها و واکسن‌های غیر مجاز محقق شده است و کارشناسان دامپزشکی بوئین زهرا در طول سال 95 موفق  به کشف 8  قلم دارو و واکسن دامی تاریخ گذشته در شهرستان شدند.

 رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا در پایان از مرغداران و دامداران خواست سموم و مواد ضد عفونی‌کننده و داروهای دامپزشکی را از داروخانه‌ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه کنند

300 لاشه مرغ مشکوک به فساد در قزوین ضبط شد

عیسی غیاث‌یزدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اظهار داشت: در ادامه طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره با حضور در اغذیه فروشی‌های سطح شهر اقدام به بررسی وضعیت بهداشتی این واحدها کردند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب واحدهای بازرسی شده افزود: در آخرین بازدید بیش از 300 عدد لاشه مرغ منجمد در حال یخ‌‌‌زدایی در شرایط بهداشتی نامناسب از زیرزمین یک واحد اغذیه فروشی کشف و ضبط شد.

غیاث‌یزدی با اشاره به نمونه‌‌‌برداری از محموله مذکور و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی افزود: با توجه به غیرمجاز بودن محموله پس از اعلام نتایج آزمایشات، پرونده فرد متخلف به مراجع غذایی ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605455
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.